02 Nisan 2016

Turkuaz Yunus Gordunuzmu???

Merhabalarrrr,

Evet bu hafta sonu kendi kendime dedim ki, bu kadar bencil olma. Hep kendine dikiyorsun. 40 yilda bir koca kisisinede dikiyorsun:) Ama eve yazik degilmi? Azicikta ona birseyler dik dedim.:))

Nefresim takimi aldigimda, yada yastik kilifi almak istedigimde, yastik kiliflari hep kare. Aliyorum eve gelip tadilattan gecirip, dikdortgen yapiyorum. Birde iceride kalan payi cok az veriyorlar, yastigin yarisina ancak geliyor.
Sonra kumascimda coton kumaslari indirime girmis gorunce (2 metresi 2 euro ve 3.75 euro) neden tadilat yapana kadar, kumasi alip kendim dikmiyorum dedim.
Ucuk yesil uzerine beyaz cicekli olandan 4 metre, cizgiliden 2 metre aldim.
Eve gelip normalde cotonlari 40 derece yikarken, bunlari cekebilecegi kadar ceksin kalani bana yeter diyerek:) 50'de yikadim, bir milim bile cekmediler:)))


 Bugun  4 tane cicekli, 4 tane cizgili olmak uzere 8 tane yastik kilifi diktim. Ic payinida fazlaca verdim:)) Yastik disari cikmasin:)


Bir yastik kilifimizin uzerinde kus deseni var. Tesaduf koca kisisinin yastigina takmisim. Her aksam; aaaaa benim yastigima kus konmusss diyor:)) Kiliflari diktikten sonra hadi desen yapayim ustlerine, koca kisisinin birde yunusu olsun dedim:)) Kelebekte bonusu oldu:)

4 kenara yunus, ortayada kelebek yaptim. Iki kenardaki yunuslarin uzerine su damlasini cagristirsin diye mavi kumas kalemiyle damlalar, kelebege hareket katsin diye de, kirmizi kumas kalemiyle noktalar koydum.

Birde kelebegi tam ortalasaymisim iyi olacakmis:))

Diger iki yastigin sadece agiz kismina, stencil ile desen yaptim.  Kuruduktan sonra tersinden utuleyip boyayi sabitledim.

Cizgili olanlar zaten canli renkler oldugu icin, onlara birsey yapmadim.

Buda denemesem catlardim'lardan:)) Bu baskiyi bir sitede gormus; aaa ne guzel fikir,  denemeliyim demistim. Bir defa kerevizi aldim, yapmayi unutunca curudu attim:))
Sebze corbasi icin tekrar kereviz alinca, yine kestim alt ucunu. Ama bu defa atolyeye goturmedim:) Mutfakta gozumun onunde biraktim. Biraz solmasini bekledim. Cunku tazeyken bayagi buyuktu. Ozaman yapsam guller cok buyuk olacakti. Iki gun beklettim, biraz buzusup kuculunce coton kumas uzerine baskiladim.



Baktim guzel oldular, her renkten yapip,
Kumasi komple gullerle doldurdum.

Orta kisimda bayagi bos kalan yerler olmus, bugun de oraya stencil ile sari ilave ettim. Simdi canta olmak icin sirasini bekliyor.:)
Musmutlu haftasonlari diliyorum...

33 yorum:

  1. Harikasın mevlüde..... enerjine bayılıyorum..... Şu güller den bende tişörtüme yapmıştım. Ellerine sağlık. Musmutlu uykular....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol hayatim, ama benimki mecburi bir enerji:) Ben hasta oldugumda yatamam, inadina ya buyuk temizlige girisirim, yada hobilere vururum kendimi. Yatak bana batar yani, ondan bu enerji:))
      Sen kumasla yapmistin biliyorum, ama ben o kadar becerikli degilim, kumastan gul yapmayi beceremem ki baskisini yapayim:))
      Opuyorum...

      Sil
  2. Teyzemin diktiği bir yastık kılıfı var, çocuklara yıkayıp yıkayıp onu kullanıyorum çünkü payını güzel koymuş, hazır aldıklarımda yastıkları içinde kalmıyor kılıfın :)

    Ellerine sağlık, çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay valla Handan bazan uretici firmaya yastik kilifi dikip satasim var bu ic payi yuzunden. Madem cimrilik edeceksiniz hic koymayin kardesim. Degilmi ama? :)
      Sagol Handancigim...

      Sil
  3. Bu baskı işi çok eğlenceli. Bende ahşap boyamada çok yaptım.Yapmaya başlayinca evde fırça ile dolaşırım, evde boyanacak eşya ararım :) Yastık kılıfları çok şirin, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla cok eglenceli:) Ama bizim evdeki butun mobilyalar dogal agac oldugu icin, koca kisisi boyatmiyor, bende mecburen kumaslari boyuyorum:))
      Tesekkur ederim.Sevgiler...

      Sil
  4. Süpersinnn ,olsun ortalanmasın bende hiç ortalayamamam :))
    Ellerine sağlık:) baskı süper fikir denemem lazım :)
    Bio enerjik mevlüde:))
    İiyi geceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. O an nasil heyecana kapildiysam, hic dikkat etmedim ortalama isine:)) Amannnn, adi ustunde kelebek iste, oda ucsun ortaya gitsin ne yapayim?:))))
      Dene dene super oluyor. Ne bio ama!!! Kiz kollarim cok agriyor, bende kendimi dinlememek icin habire birseyler yapiyorum:) Sanada iyi geceler:)

      Sil
  5. Ne güzel olmuşlar Mevlüdem,hele güller olay olmuş.Yastıklar başka güzel.Mobilya boyayamazsam kumaş boyarım demişsin abime,hihihi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guller ilk boyadigimda hakikaten olay olduda, cotonda kalici olmadi, Yikayinca renkleri soldu. Sabitlemek pek ise yaramadi. Penyede oyle olmamisti. Anlayamadim sebebini? Ama canta ici cantasi olacagi icin pekte onemsemedim:)
      Aynen oyle dedim Sevdam. Baktim abin beni mobilyalara yaklastirmiyoru, bende kumaslara daldim:))

      Sil
  6. Yunuslar çok şirin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yunuslari buldugum her yere baskiliyorum Pinar:)) Tesekkur ederim

      Sil
  7. Hamarat hanımın hali başka nevresim de diker çanta da diker giysi de diker diker de diker maşallah bacım ellerine kollarına sağlık .
    Ammaa sana sorularım var bakarsın bende denerim kerevizin sapımı neresi çözemedim kullandığın boya kumaş boyası mı onu da anlayamadım beni aydınlatırsan sevinirim hayatım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birak hastaliktan mizildanacagina diksin dursun isi ne? :))
      Haydi sor sor:))
      Nurayda sormus benzer soru o yuzden kerevizin fotografini ekledim. Kok kismina yakin yeri kestim. Evet kullandigim boyalar kumas boyasi, kalemde kumas kalemi.
      Bu baglantiya bakarsan boyalarimi goreceksin:
      http://melined.blogspot.be/2015/03/kumas-boyalarim-ve-ilk-denemem.html

      Sil
    2. Allah hep sağlığık versin arkadaşım maşallah on parmağında on marifet ....pekii kumaş kalemi ütüyle çıkan değil demii haydi sor sor !!dedin napimm :))

      Sil
    3. Amin hayatim vede tesekkur ederim:)
      Yok yok, kumas kalemi ne utuyle nede yikandiginda cikmiyor.
      Yine diyorum: haydi sor sorr:))

      Sil
  8. Aaa, o kerevizli baski ne güzel olmus öyleee! Cok hosuma gitti (tabii, isin ucunda yiyecek birsey var ya, bak nasil dikkatini cekiyo hemen):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk gordugumde bende cok begenmistim. Kiz rejimdesin ya ondan dikkatini cekmistir. :)) Kilo verdiriyor bu kereviz:)

      Sil
  9. Mevlüdeee ne güzel düşünmüşsün,hiç aklıma gelmezdi,kılıflara desen koymak...Çok da sevimli olmuş yunuslar,çook hoşuma gitti,ellerine sağlık...Burdanın bir sayısında vardı o güllerden hatırladım ama bizim kerevizler öyle değil ki, kereviz turp gibi bir şey onu anlamadım yalnız...Benim sandığın üstünde ne de güzel duruyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam yesili severim ama azicik canli olan yesilleri :)) Bu pek olu bir yesildi. Azicik hareketlensin istedim.Tesekkur ederim Nurayim.
      Aaaa ben gormedim burdada. Ben bir internet sitesinde gormustum ama hatilamiyorum suan. Yesil sapli kereviz. Turkiyede pazarlarda gordum kiz ben. Var ordada. Bak fotografinida koydum.
      Senin sandik ustune konulani cok iyi tasiyor:))

      Sil
  10. En sondaki olaya bayıldım yaaaa süper fikir iyi de kereviz kaldı mı ki artık anaamm yaaa bakmam lazım pazara manava ;))) Ben birşeye kulp takacaktım ama neydi ki o kerevizi görünce unuttum... Heee hatırladım kelebeği diyecektim ama bütün espri kaçtı neyse aklıma gelince söylerim. Unutmadan ellerine sağlık tatlım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Degilmi? Bende ilk gordugumde oyle demistim:) Bilmem kaldimi, ama buralarda hala var. Belki vardir pazarlarda falan.
      Haaahhhh iste kulp takamayasin diye dikkat dagitmacaydi o:)) Aslinda kereviz kokunden baski falan yapilmiyordu:)))
      Kelebek olmus, ucup ortaya gelemez diyecektin herhalde:)) Neyse aklina gelince beklerim, sen simdi duramazsin kulp takmadan :))

      Sil
  11. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuşlar.ellerine sağlık .bende denemiştim,çok sevdiğim elbiseye,çamaşı suyu lekesi olunca batik desenleme yapmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim merih. Valla bu boyalar olmasa ne yapardik bu lekeri:))

      Sil
  13. Ayy hayatım ne kadar da güzel olmuslar. Ellerine kollarına sağlıklar olsun
    Hele kereviz baskısına bayıldım. Okumaya başladığımda ne krevizi kız Mevlüde kafanmı karıştı dedim ama hemen altındaki fotoyu görünce aaaa mükemmel diye çığırdım. Bravo annem emeklerine sağlık. Yastık kılıflsrın harikaaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Fundam. Hahahahhaaaa yemek dustu aklima, ben otcul oldugum icin yesillige dayanamadim dermisim bende:)) Adami boyle cigirtirim iste:))
      Cok sagol canim benim. Optum kocaman kocaman...

      Sil
  14. Dikiş bilince sınır olmaz olamaz. Sadece üzerimize dikecek değiliz. Yeter ki uygun kumaş elimize geçsin. Gerisi teferruat. Bu arada güzellikler teferruatlarda gizli. Stencil , kreviz sapı gibi...:)))Süpersin bir tanem eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dedigin gibi Sebnem, dikis bilince ve malzeme olunca sınırlar cooookkkk genisliyor:) Cok tesekkur ederim. Sevgiler...

      Sil