12 Nisan 2016

Etkinlik Cantasi 1 Tutorial

Merhabalarrr,
Ben kendi duzenledigim etkinlige, koyumuzde begendigim yastik kiliflarini ve goblen cekyat ortulerini bana verenlere hediye olarak diktigim cantalarim ile katilacagim:))
Bende cekilise katsammi kendimi acaba? Katayim tabi yaa, bakarsin bana cikar:))))
Ilk cantamiz yine pratik dikisteki hem kol, hem sirt cantasi olarak kullanilan canta. Sahibine model ve materyal alternatiflerini sundum, bu modeli ve hepsi imitation deri olani secti. Kirmizi ve siyah olsun dedi, 3.rengi bana birakti. Bende elimde olan krem rengini kullandim.
Belki dikmek isteyenler olur diye asamalarini fotografladim. Tabi hepsini degil:))
Ama kalipta ki duzeltmeleri goz ardi etmiyoruz:)
Kalipta alt taban icin yaricapi 14 cm vermis. Etrafina donecek olan (krem rengi) 23cmX43 cm (kumas katinda)vermisken,
bir ustunu 13x33cm vermis. Ki yanlis, 33 degil onunda 43 olmasi gerekiyor.
Saplari 85cm vermis, her iki model icinde kullanilacaksa 90 cm ideal.
Onemli Not: Cekiliste bu modeli kesinlikle tamami imitation deriden yapmayacagim. Bilginize sunarim...

Evet duzeltmeleri verdikten sonra asamalara gecelim mi?

Ilk once yuvarlak tabani ve etrafinin dikdortgenini birlestiriyoruz.
Sonra sirt cantasi olabilmesi icin demir halkalari gecirdigimiz parcalari, dikisin 5cm yanlarindan dikiyoruz kenara birakiyoruz.

 Canta olabilmeyi bi sindirsin icine:)  O kadar igne batti, acilari gecsin kenarda :))

Ben tela kullanmadigim icin ince olmasin diye her iki renkten ikiser tane kesip, icte kalacak olan renge cepleri diktikten sonra diger rengi altina koyup uzun kenardan dikiyoruz ki fermuari dikerken kayma yapmasin.
 Sonra fermuarini dikiyoruz. Ici boyle gorunuyor,
 Gordugunuz gibi siyahin alti kirmizi, kirmizinin alti siyah. Buda disi.
Sonra kenarlari 1,5cm icerden dikiyoruz.

Daha sonra duzunu cevirip, kenarlari ucgen sekline getirip saplarin gececegi aparatlari dikiyoruz.
Sonra alt ve ust parcayi birlestiriyoruz. Deriler kalindi birde hepsinin birlesimi 6 kat olunca makinamin altina sigmadi. Bende koltuklarimizi dosettirdigimiz bayana goturdum iki dakikada dikip verdi:)) O yuzden o asama yok maalesef.

Eve gelip, 2,5x90 cm hazirladigimiz saplari dikiyoruz. Ben yine saplarin birini kirmizi, birini siyah yaptim.:))

Evet bitmisi de budur efenim. Bu cantanin sahibi  surekli gulen, gulerken gozlerinin ici isil isil olan, bu yuzden babam tarafindan PAPATYA ismi takilan,
veeee 14 yildan sonra bebisine hamile kalan, halamin gelini olan Papatyam gule gule kullansin.




 Bu  battaniye ve hirkayi ozellikle koydum.:)) Cunku resimlerde canta duzgun dursun diye icine koydum. Dahada ben girsem alirdi yani:))
Elimde imitation deri kalmadigi icin ikinci cantayi dikemedim henuz. Ama cuma gunu onuda bitirmis olacagim insallah.

Musmutlu gunleriniz olsun.

41 yorum:

  1. Eline sağlık, yine harika olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. Seni ozendire ozendire bulastiracagiz dikise:))

      Sil
    2. Simdilik sadece oyuncak dikiyorum. Dikişlerimi görsen facia ama idare ediyoruz iste;)))

      Sil
  2. Mevlüdeciğim çantasını dikmiş bile,hatta çantalarını da olabilir...Bir de kendini çekilişe katacaksın öyle mi Mevlüdemm,kat kat eminim bir de sana çıkar bu çanta :))) hatta istersen biz hiççç katılmayalım çanta da sana kalsın :))) Hiç de bile katılacağım ve bana çıkacak o süet çantaaaaa :))hahahaha..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cantalari olmadi henuz Nurayim, yarin alacagim malzemeyi. Ikinci cantanin modelinede karar veremedim daha:(
      Valla Nurayaim icimden bir seste bu cekilisin bana cikacagini soyluyor:)))
      Yok kiz cekilis yapacagim diye soz verdim size, siz katilin, ben nasilsa kendime cikartirim:))
      Hadi insallah Nurayim, sansin bol olsun...

      Sil
  3. ayy ne güzel olmuşşş..şu çanta dikme işine bir ben el atamadım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaaa baslamadin mi daha? Bak el at diye senin icin etkinlikler duzenliyorum ben:))

      Sil
    2. Ayy CANIMSIN...sayende başlayacağım zaten :) ama bloğuma kısa bir ara verdim.ama sizler için güzellikler keşfettim..onları hazırladıkça paylaşacağım umarım beğenirsiniz...herkezi beklerim

      Sil
    3. Evet yaa dun okudum esek sutu sabununu. Cok enteresanmis.
      Mesela kleopatranin sut banyosunu biliyordum ama sutun esek sutu oldugunu bilmiyordum. Hadi el at canta isinide, bizede goster ama! :))

      Sil
    4. inşallah cnm.bu arada intagramda takipteyim seni ama resimler yok niyeee...orada da aktif olalım lütfen güzel yorumlarla paslaşalım :))) ne güzel bir istek dimi öpüyorum

      Sil
    5. Hahahahaaa instagrama gelmemekte inat ediyorum. Adresim var ama aktif degilim. Sen buralara gel bak blog cok farkli:))

      Sil
  4. Süper olmuş yine, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Fulya, sendemi instagrama takiliyorsun.? Buralari bosladin:)

      Sil
  5. çok becerikli bu hatunlar ayol :) uzak kalmışım bak etkinliğinizden o.O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaa kuzu, nerelerdesin sen, ozlemisim yorumlarda adini gormeyi:))
      Laf aramizda bencede cok becerikliler:))

      Sil
  6. Allahim, dikmedigi beceremedigi birsey yok kadinin yaaa bravo!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var Aysem varrr, ayakkabi dikemiyorum ya ben! :(
      Tesekkur ederim...

      Sil
  7. Mevlüdeeeee her makine deri dikermi ki seninkiler bir harika ellerine sağlık çanta sahibinide tebrik ederim.Ne güzel evlat özlemi sona ermiş.Allah bğışlasın.Bu arada bana uğra bir kahve içimi.Bit pazarımı kurdum belki alış veriş yaparsın selam-sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ince deri olursa ev tipi makinam singer ve dikiyor, hem gercek deriyi hemde imitationu.
      Tabi deri ignesi kullanmak gerekiyor. Ayaginda olsa iyi olur. :)
      Ama sanayi makinam ayrim yapmiyor, cok kalin olmadigi surece hepsini dikiyor:))
      Cok sagol Merih, insallah saglikla kucaginada alir. Cunku cok hareket yasakmis. Yarin ugrayacagim sana, bir bakalim neler varmis:)

      Sil
  8. Süper bir çanta olmuş. Ben de kafamı yastıktan kaldırabilirsem ( grip oldum :(:( 3 gündür yorgan döşek yatıyorum. ) etkinlik için çanta dikmeye başlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooooo sende katildin hastalar kervanina demek, cok gecmis olsun.
      Diktiklerini paylasirsin olmazsa. Nasilsa sende model ve canta cok:))

      Sil
  9. Hatta sadece kendi adını yaz, sakata gelmesin , sana çıksın Mevludecim.
    Şaka bir yana çanta çok şık ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi fikirmis, risk almayayim degilmi?:))
      Yok kiz sizlerinde adinizi yazayim, nasilsa calar cirpar kendime yontarim. Uzunlardan oyle gorduk biz:)))
      Cok tesekkur ederim, opuldunuz tarafimdan:)

      Sil
  10. Çoook güzel olmuş ellerine sağlık :)) Anlatmanda iyi oldu belki yaparsam arşivde dursun bakarım kopya falan çekerim yaniii ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki mi? Belki yaparsan mi? Bunada katilmayacagim deme, cok pis kavga cikaririm:))

      Sil
  11. Her zamanki gibi harika
    yukardaki yorumlarda bir tek ayakkabı dikemiyorum demişsin ya vallahi sen onuda dikersin.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim.
      Ayakkabi makinamiz var, calissa belki denerim:))
      Gaza getirme beni Esmanur:))

      Sil
    2. İnanki gaz değil:) Allah nazardan korusun sen o işinde üstesinden gelirsin :) yarın öbürgün bir bakarmışım ta ta ta tam ahanda size ayakkabı dermişsin :)

      Sil
  12. Elinize sağlık çok güzel çanta olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler Sibel hn. Sevgiler benden de:))

      Sil
  13. offf offf bu ne güzel iş. aşmışsınız kendinizi. harika.

    YanıtlaSil
  14. Şahane bir çanta olmuş,bayıldım..Sahibesi güle güle kullansın..Ellerinize sağlık..benim makinam da diker mi acaba böyle deri..Ben de kolları sıvamalıyım bir an önce etkinilik için,aklımda bir kaç model var,bakalım hangisi kısmet olacak,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim.Amin insallah. Denemek lazim ama kesin diker. Birarn once dikte bende kopya cekeyim.:))

      Sil
  15. Aşkitommmmmmmmm bu çantaya bittim bayıldımmm yeminle içine düştüm bu sene kırmızı bir çantaya ihtiyacım vardı ne oluuurrr bana çıksa ama bulmaz beni neden mi şans hediyelerinde sıfırım olsun be ya kşmşn olursa güle güle kullansın seni hatırlasın ......benim çantam bitti bugün resimleyemedim yarın hastane işlerim var eğer gün ışığını kaçırmadan evde olursam yarın görücüye çıkarırım .......açıklama içinde çokk teşekkürler tatlım öyle anlaşılır resimleyip anlatmışın ki emeklerine sağlık öptümmmm güzel gözlü arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol hayatiimmmm, begenmene sevindim. Kizzz yalniz degilsin bu sanssizlik konusunda hee. Bende sen gibiyim:(
      Ama yinede sansin bol olsun diyorum, hem bakarsin seytanin bacagi kirilir, bellimi olur:)) Hadi bekliyorum seninkini. Bakarsin birde ondan dikerim. Kopyaya cok acigim bu aralar:)))

      Sil
  16. Papatya'nın da sizin de gözünüz aydın Mevlüdem.Şimdi bebişe de bir malzeme çantası dikilir yani,ben diyeyim de sen icabına bakarsın artık.Çanta işi senden sorulur bundan gari bacıların hası.Kız ben ayakkabısını yapayım,sen çantasını dik,takım halinde üretelim.Marka yaratalım hihihi.Bak ad bile buldum; Delibeg and shoes,hahahaha.Vallahi dikiş için yaratılmışsın sen bacı can.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sagol Sevdammm. Hahahhaaaa banane kiziiimmm. Bebisin halasi stilist. Cok deli seyler dikiyor, cantayida o diksin:)))
      Ama marka ismini sevdim. Tamamdir, seri uretime baglayip markamizi yaratalim:))
      Yok be bebisimmm, egleniyorum iste:))

      Sil
  17. Ayy çok güzel. Mevlude'mmmmm ellerin dert görmesin . Bu model bir çantam var. Çok rahat ne istersem dolduruyorum sonra içinde bulması biraz zor oluyor ama olsun :) ellerine sağlık . Beni şu an görmen lazım saç baş cadı gibi yatakta oturmuş hinlik düşünüyorum . Nasıl kolay bir çanta diksem diye 🎒 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla kendime kumastan ( ama soyle afilli bir kumas olmali:) dikmek istiyorum. Cok rahat yaa. Birde cok buyuk degil ama icine bir ben girsem, alacak kadar genis kapasiteye sahip ya, o harika iste:))
      Cepleri bol koydum ben. Onemli olanlar ceplere girerse sorun olmaz gibi:))
      Hadi goster bakalim nasil bir hinlik dusundun? :))

      Sil