26 Şubat 2017

Ne Oldu Sana??? Ne Olmus Banaaa????

Merhabalarrrr,
Uzun bir aradan sonra yine geldim. Guya bu kadar ara vermeyecektim, cok cok paylasimlar yapacaktim. Ama evdeki hesap carsiya uymadi yine.

En son kendime diye baslayip, gorumcemin gelinine hediye olan kabani dikmistim. Sonrasinda iki buyuk cep eklendi. Kirik beyaz dugme bulamadim. Tam beyaz alip uzerini torpuleyerek puturlendirip kursun kalemle beyazligini kirdim. Dugmelerde tamam ama henuz sahibine ulasamadi:(



Ilk once bir haftalik bir grip vakasi yasadim.
Sonrasinda Sevgili arkadasim Nowacraft Nevin'imi misafir ettim.

Ince arkadasim benim, gelirken bos gelmemek icin (ki birde benimle gorusebilecegini tahmin etmemis) kendi el emegi bu cantayi getirmis bana. (bunun yaninda baska seylerde vardi ama onlari ben coktaaaannnn gomdum:)))


Gerci cok gezemedik, sadece ciftligin etrafinda turladik. Ama neyseki daha burada kendisi. Bir hafta bulusup muzelere, kiliselere goturecegim kendisini insallah.

Sonrasini ne siz sorun ne ben soyleyeyim:((
Nazarlara mi geldimmm?, sakarligim mi hadsafhaya ulastiiii?, burnumun ucunu goremeyecek kadar mi kor oldum? bilemedim.
Firtinadan dolayi kapi onunde devrilen bisikletimi kaldirmak icin cikarken, bisikletin tekerine takilip, 2/80 yere serilmemle paveleri opusum bir oldu. Sol diz, sag el bilegi, sag el basparmagi paralandiktan sonra allah kahretsiiinnnn disim kirildi feryatlari arasinda nasil kalktim, nasil kendimi eve attim bilmiyorum. On disim kirildi. 5 gundur kendimi toparlamaya calisiyorum. Neyseki elimi kullanmaya basladim. Merdiven inip cikarken dizim hala zorluyor. Dise henuz mudahalede bulunamadik, disciyle randevumuza daha zaman var.

Tabi bu durumda ben ve sevgili koltugum butunlestik. Dizi ve film izlemekten icim disim dizi-film oldu:))

Bu simdi onden bir yayin olsun. Dissiz karsiniza cikmayacagim tabiki. Herkes eceliyle ölsün, korkudan degil:)))

Ama haftalardir dikis masamda serili durup,  nasil birsey olacagina karar veremedigim bir ceketimi nihayete erdirdim. Kesilmeyi bekliyor. Basparmagim makas tutacak kivama geldiginde kesilip dikilecek.
Kaliplar niye o kadar asagida? Anladiniz siz onu. Hala tembellikten dogan yaraticilik pesindeyim:))))
Musmutlu haftalariniz olsun.
Saglikla tabiki :))

01 Şubat 2017

Olay Yoksa, Bende Yokum...

Merhabalarrrr,
Yine, yeniden ben geldim:)
Yeni atolye icin bana 1 yil sonra ancak biter dedikleri anda nasil bir atmacaya bagladiysam artik, kocisin yegeni karsi evi kiralamaya karar verdi:))
Bende boylece atolyeme yeniden kavustum:))
(cemkirmenin gozunu seveyim, nasilda ise yariyor, tamam salon kadini havami bozmak zorunda kaldim ama, Hatice'ye degil, neticeye bakin siz:)
Havalar isinmadan atolyemi kullanamayacagim ama olsun, hala benim oldugunu bilmek te guzel:)) Koca kisisi atolyede usumeyeyim diye (mazot bitti ve kazan yine arizaya bagladi) sunta kesip getirdi. Evdeki pc masalarini birlestirip suntayi uzerine koyunca kocamaaaannnn bir dikis masam oldu evde:))
Kucuk singer makinami alip getirdim ve yarim isleri cektim onume.

Yillllaaarrrrr once bu kumasi kaban dikmeyi ogrenmek icin kesmistim. Sonra nasil olduysa unutmusum. Yarimlari ayirirken baktim buda garip gibi bukuyor boynunu. Gel hadi dedim tam da senin havalarin:))
Once klapayi beraber ve yuvarlak yaka kesmisim:) Niye diye sormayin hatirlamiyorum:)) Sonra rever (pratik) yakaya cevirdim:)) Ilk hangi kalipla kestigimi de bilmedigim icin subat2004 110 nolu kaliba cevirdim.

Ama icine astarim yok, ne yapayim derken, gozum, cantalar icin aldigim kapitoneye takildi. Olur, olur, guzel olur dedim. Ve kabani yeniden kaliba yatirip duzeltmeleri ve ilaveleri yapip, hayat opucugunu verdim:)

Tam soluk almaya baslamisti ki, kollara kapitone yetmedi. Bugun kumasciya gittim, siyah dikine dikisli kapitone kalmamis, nasilsa kollar gorunmeyecek deyip baklava dikim olandan 50 cm alip dondum.
Bu arada o ortada gordugunuz parca, kesinlikle pli payi unutuldugundan konmadi oraya:) Yanlis anlasilmasin, tamaaaamen model olsun diye eklendi:))
Yemediniz mi?
Yemis gibi yapsaydiniz iyiydi:))
Nurayyyyyy ahinmi tuttu acep? Astarli dikiyoruz diye:)))



Bittimi aksilikler, tabiki bitmedi. Kollari aldim elime takayim diye, birde bakarim ki kollarin alt parcalari yok, haydaaaa. Kapitone almaya gittigimde kumasa da baktim ama yoktu ayni kumastan. (Eee tabi 2-yada 3 yil falan olmustu sanirim, kalirmi ayni kumas) Elimdeki kollarin yanina yakadan cikan klapadan kalan parcadan ek yapip tek parca kola cevirdim. (2016/2 pratik dikis 4 nolu kalibin kolu:)
Yani sizin anlayacaginiz 3 kaliptan bir manteau cikti. :))
Fakat iki yandan 1'er cm daha genis kesseymisim daha iyi olacakmis.

Aradaki ek belli olmasin diye cizgileri denk getirmeye calistim. Dikkatli bakmazsan goremiyorsun :))



Birtek utusu kaldi. Bu kadar aksiliklerden sonra birde ustune bana kucuk geldi:)) 
Gorumcemin gelinini aradim; Gamze'cigim hala zayifmisin dedim Evet aplam niyeki? dedi 
-Dedim sana kaban diktim, kilo aldiysan olmaz
-Yok yok almadim dedi.  
Boylece gordugunuz gibi yerini de hazirladim. Ugrastigima degsin degil mi ama???:)

Su islerimi toparlayayim uzerimde de fotograflayacagim.
Musmutlu gunleriniz olsun...

13 Ocak 2017

Ordan, burdan, surdan tabikii :))

Merhabalarrr guzelliklerrrr,
Evet evet dogru hissettiniz, garaj bitti, ustalar gitti.


Kulkedisi gorevinden istifa etti, Gonca'min deyimiyle gercek bir piremses olmaya karar verdi. Ve ilk piremseslik gununde, tam bir piremses gibi yayildikca yayildi koltuga, odaya girenler piremsesle koltugu ayirt edemediler, o derece:))
Ama piremsesin ruhunda zipirlik var, dikenler var biryerlerinde, oturamadi, cani daraldi( aslinda burada kullanilacak kelime bu degil ama klavye cok ayipci yaziyor o kelimeyi:)) birseylerle ugrasmak istedi cani.
Ic sesimle dis sesim sohbete basladilar:
-Sen bugun piremsessin, otur oturdugun yerde
-Aaaa sacmalama bee, usaklar izinli bugun, mecburen kalkacagim
-Sen sacmalama asil, birak yarin usaklar yapar ne istiyorsan
-Cok konusuyorsun, kizdirma beni, yutarim seni bak.!!! Birseylerle ugrasmam  lazim
-Ne halin varsa gor, neyine senin zaten piremseslik? :(

Dedikten sonra ic sesim sustu da, tuz kutularini cektim onume:))

Once 5 kat beyaz akrilik boya ile boyadim.

Sonra ayyyyy bu cookkk guzelll diyerek aldigim peceteler ile pecete dekupaj yaptim. Iclerine Sislerimi ve tiglarimi koyacagim suslu kutular elde ettim.

Daha onceden yaptigim kutularida elden gecirip biraz hareketlendirdikten sonra dolabima dizdim.

Evet tekrar piremses olmaya karar verip pc'min basina gectim, film izlemek icin.

Turkiye'ye gitmeden once kirmizi bir cekete baslamis, hatta astarlamistim. Lakin astarin etek uclarini her kapatmamda yakalarda bir kayma sozkonusu oldugu icin sinirlenip birakmistim.
Donuste, yeniden ele aldim, butun parcalarini sokup ayirdim ve kaliba tekrar yatirdim. On yakalarda duz boy ipi yonunde kayma olmus, sanirim o yuzden toparlayamadim. Yarin kumascima gidip ayni kumastan alacagim ki ceketimi bitirebileyim.
Atolyem suan kalk gidelim modunda. Yeni atolyem yapilana kadarda o halde kalacak. Oyuzden ilk once yarim islerimi tamamlamak istiyorum. Cunku kumaslarim kutulandi  ve ben tekrar o kutulari acmak istemiyorum.
Bugun bize de kar geldi. Ikinci sapkamida bitirdim. Kabanimda hazir. Yani kisa hazirim.:)) Sapkam  nohut ornegi. 7 numara sis ile iki kat ipten ordum. Tepede ki ponponu eski usul iki yuvarlak karton keserek yaptim. Icinede polar dikecegim.

Hepimize mutlu hafta sonlariiii... :))

07 Ocak 2017

Ben bir WAPITI'yim :))

Merhabalarrrr,
Face emmi'de 3 yil once paylasmisim bunu, bugun isitip onume koydu.:)
Baktim hiiiicccc degismemisim. Gibi geldi bana birde sizlere sorayim dedim:))
Bakin bakalim ben gercekten Wapiti'miyim? :))

KIZILDERİLİ BURÇLARI
22 Kasım – 21 Aralık WAPİTİ Uğurlu Taşı: Obsidiyen Rengi: Siyah “Yeniden doğan veya yeniden doğurabilecek bir güç simgesi!” • Parlak, saydam yapılı bir kişilik, • Sık sık ikilem yaşayan, • Yaşamları boyunca bıçak sırtında yürüyen, • Dış etkilerden gerçek özleri çıkarmayı çok iyi beceren, • Yumuşak ama güçlü bir yapıya sahip, • Çevrelerine karşı antiseptik bir etkiye sahip olan, • Çok güçlü bir adalet duygusuna sahip, • Güçlü içgüdüleri olan, • Ruhsal düğümleri kolayca çözebilen, • Yükseklere tırmanmayı başarabilen, • Sağlam içgüdüleri olan, • Yakın ilişki kurmaktan çekinen, • Sıcak kalpli, sevgi dolu olabilen, • Fikirlerinden asla caymayan, kendi bildiğini okuyan, • Bazen aşırı cesur, • Erkenden olgunlaşan, • Çabuk öğrenen, • Öfke nöbetleri geçirebilen, • Kazandıkları bilgileri herkesle paylaşan, • Gururlu, • Saygı ve sevgi uyandıran, neşeli Wapiti’ler!

Biliyorsunuz Turkiye'den bayagi bir kiloyla dondum:)) 47 yillik hayatimda 59'u hic gormemistim. Gordum rahata erdim diyecegim ama diyemiyorum. Acil diyete baslamam lazim ama ne mumkun? Ustalara kahvalti, ara ogun, ogle yemegi, ara ogun, aksam yemegi olmak uzere masa kurunca, birine olmazsa birine mutlaka oturuyorum ve boyle boyle koca kisisinin taktigi lakaba uygun bir gercek SISKO oldum:)) 
Bu sene kis bayagi sert gececek gibi diye bir kaban alayim dedim. Baktim indirimlerde begendigim kaban 60 euro'dan 15 euroya dusmus ama sadece "S" beden kalmis. Tabiki aldim, zayiflayip 51 kiloya dusecegim ya:))))
Azicik yine kendimden birseyler katayim dedim, demez olaydim:((

Puf puf oldugu icin sanirim bir turlu baskiyi tam oturtamadim kumasa. Birazda boyayi tam karistirmadim sanirim berbat otesi birsey oldu :(
Demokrasi gibi hatunsun sen, bas armalari gitsin dedi icimdeki ses. Dinledim mecburen, cunku baska sansim yoktu. Bu rezillik baska turlu kapanmazdi:))

Boyalarin uzerini kapatacak buyuklukte  armalar secip, kenarlarindan ince ince diktim.

Sirta yaptigim kar baskisinda da yine birazsilik yerler oldu, oralarida fircayla tamamlamaya calistim.


Son armalardan sonra fotograf cekemedim. Cok isim var cunku. Yaklasik 1 aydir bildiginiz kulkedisi modunda mutfaktan disari cikmiyorum.
Ama suanda mutfakta cok iddialiyim:)) Hatta acaba su gariban damak tadindan yoksun Belcika'lilar icin Turk mutfagi bir restoranmi acsak? moduna girdik, o derece yani:)))
Mutlu haftasonlari...


01 Ocak 2017

2017 VE ILK POST

Merhabalarrrr,
O kadar guzel dilekleri dilememisizde 2016'yi aratmasin demisiz sanki, 2017'nin ilk saatlerinde yine canlar yandi, yine gencecik insanlar bir hic ugrana topraga dustu. Halbuki ne guzel paylasimlar yapacaktik. Ne guzel gunler gorecektik.
Hep diyoruz ya alismayalim diye. Farkinda degiliz ama alistik bunlara ve sesimiz cikmaz oldu, acilarimizi icimizde buyutmeyi, icimize aglamayi ogrendik bazi hirs duskunu gerizekalilar yuzunden:((
Aslinda agzimin dolusunca kufur etmek istiyorum, avaz avaz bagirmak, kirip dokmek istiyorum. Ama sonra anlamayacak insanlar icin iki kelimeyi bile ziyan etmeye degmez diyorum.
Ama hayat devam ediyor ne yazikki!!!
Iste bizdeki durumlar...

Insaatimiz bayagi ilerledi, katinin kiremitleri kapanmaya baslayacak yarin.
Beni atolyemden attilar, garajin bir kosesine bir atolye yapacaklarmis bana:( Duyda inanma. Buna da nazar degdi sanirim, aaaa Mevlude'nin kocaman atolyesi varrrr!!!
Alin iste yok artik. Mutlu oldunuz mu?:))



Bize iki kucuk ayicik geldi:))

Aralarina bir kart kuzu karisti:)) 

Kar yagmadi ama oyle kiragi yaigorki sabahlari butun agaclar bembeyaz oluyor? Hatta orumcek aglari bile:))

Yilbasi icin iki kucuk agir misafirim vardi. Yilbasi hediyelerini verdigimde, opucuk yagmuruna tutuldum:)

Eeeee iki kucuk kizin eline gecersen boyle maymun ederler seni tabi. Bu en iyi halimdi:))
Ertesi sabah haberlerde duydugumuz olayla, guluslerimiz yuzumuzde dondu.
Guzel dileklerimi icimden diliyorum artik, sanirim evrene gonderdigimiz iyi dileklerimiz bir seylere carpip kotuluge donusuyor.
Opuldunuz...

20 Aralık 2016

Yaslanmiyorum, nufus kagidim eskiyor :))

Merhabalarrrrr,

Bugun benim dogum gunum ve kizkardesimden baska hatirlayanim olmadi, amanda ne cok sevilirmisim:))))
En cok ta koca kisisi severmis benii, hicbir dogumgunumu hatirlamaz sagolsun:))))
Caktirmayin kizkardesim arayana kadar bende unutmustum:))
(boylede severim kendimi:)

Neyse efendim, onemli olan bu degil bence bugun. Onemli olan, yardimci bir bayan bulmam ve benim kadar olmasa da temizliginden memnun kalmam. Bugun en guzel dogumgunu hediyesi bu oldu bana:))
Ustkatlarin tavan lambrileri, kapilar, tavan ara tahtalari komple silindi. Ev kendine geldi nihayet, bende huzura erdim.:))
Artik sanirim dikise geri donebilecegim, yasasiiiinnnn.
Ama merak etmeyin sizi kiskandirmayacagim Turkiye pazarlarindan aldigim, derileri, kumaslari, dantelleri gosterip:)))
Neyse bu postta kendime dogumgunu hediyem olsun diye yazildi, yoksa ki baska bir esprisi yok yani:)))

Simdi bu resim ne alaka diyeceksiniz tabii hakli olarak.
Su alaka ki efendim, uzerinize afiyet Turkiye'de bir ekmek yedim, bir ekmek yedim ki evlere senlikti. Firinlar ekmek yetistiremedi bana, o derece yani. Kilo almisim. SImdi deli gibi spor yapiyorum. Buda benim spor aletim oldu:)) Ama pek bir bakimsiz pek bir harabe halde. Azicik modifiye edeyim dedim. Onden gorun yuzgorumlulugunu verin istedim. Bu kiloya bu resim yakisir, kilo verince yeni halinide gosterecegim size SOZ:))))
Musmutlu, kilosuz, yedikce kilo almayan gunleriniz olsun:)

04 Aralık 2016

Evdeki hesap ...

Merhabalarrrrr,

Evdeki hesap carsiya uymadi yine!!!
Turkiye'ye bir haftaligina gittim, babam anjiyo olacak diye, 40 gun kalip dondum;
Babam butun cocuklari biraraya gelince isi buyuttu ve bypass oldu:))
Cigerlerinde olusan su, kalp kapakcigindaki kacagin buyumesi vs derken hastaneden cikis suresi uzadi o uzadikca benim 7 gun esnedi esnedi 40 gune dayandi:)
Geri dondugumde ise giderken iki ara bir derede diktigim bluzlari gosterecektim ama, hastaneden cikamadigimiz icin fotograf cekmeye zaman bulamadik,
geldigimde yeni boyadigim koridorlarimi simsiyah buldum:((
Kalorifer kazani arizalanip yapim asamasinda geri puskurtme yapinca butun is duvarlara, camlara, kapilara yapisip kalmis.
Camasir suyundan ellerim delik desik oldu iki gunde:((
Bir koseye sinip olumumu bekleyesim geldi, o derece bunaldim.
Vallahi su anda tepemde bir hunim eksik, nasilsin diyene cemkirmekten sesim kisilacak:))

Neyse artik, akillaninca gorusuruz insallah:))
Bu arada babam hastaneye yatmadan once bluzlarin birini cekmistik, resimsiz olmasin bari.

Ayrintili cekip gonderirlerse, bende yayinlarim SOZ :))))
Ben gidip iki kapi cam sileyim, gelecegim yine, buna da SOZ :)))
Musmutlu gunleriniz olsun.