20 Aralık 2012

Temel Kalip ile dikilen ilk elbisem:((



Bugun guya benim dogumgunum. Ama gunun butun guzelliklerini sukufe yasiyor, elbiselerin birini giyip birini cikariyor, gicik sey ne olacak:(( 


Lille kumas fuarindan cok begenerek aldigim kumas bu;etek ucundaki desenini cok begenip, daha tezgahta iken modeli kafamda tasarlamistim.





Kursta temel kalip cikardik( ama ne cikarma:( az kalsin kursu birakiyordum) Benim bildigim temel kalip kusursuz olur ve modelleri o kalibi kullanarak cikarirsin, yok bu oyle degil, sag omuz dusuyor, sag kol kasma yapiyor, arka pensleri kapattik, bir daha acilmamak uzere:( hocamiza sorarsaniz coookkkk guzel oldu,  yuru bee ne guzeli:(( Coookkkk kizginim coooookkkkk..).
elimden geldigi kadar evde kendim duzelttim, ortaya bu elbise cikti
( Hatalarimi gorenler soylesin lutfen ki daha iyisini yapabileyim...)



13 yorum:

  1. Su an icin bi hata gorunmuo ama desen cok hos etek ucunun hareketi yetmis.ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  2. Bende etek ucundaki deseni cok begendigim icin almistim kumasi zaten:) Ya fotoda tam belli olmadi, yada ben kafayi taktigim icin sanki sag omuzda yine hafif bir dusukluk soz konusu. Ama hata gorunmuyor dediginiz icinde ayrica cok mutlu oldum:)) Tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  3. ah ahh :(
    benzer bi kumaşı bugün ziyane ttim :)
    desenleri benzeyen bir kumaşım vardı
    kendime ev içinde giyinmek için tayt dikmek için giriştim
    tam bitti tmm şu kenarlarındaki ipleri temizliyim diye overlok makinesinde çekicektimki
    tlfonum cebimdeydi titremesiyle ürktüm bi an
    elim kaymış overlok tam dize gelen kısımdan kesti taytımı :(
    mecburen kısa tayta döndürücem yarın :(

    YanıtlaSil
  4. Basina geleni okurken ototmatikman nasil duzeltilir diyede dusunmeye basladim,eger yanlarda dikisler varsa, dizin arkasina gelmeyecek sekilde sadece kesilen yeri dikin, biraz ustunden veya altindan ayni ayarda bir sira daha dikin. Tam adini bilmiyorum ama nervur deniyor sanirim; Yani kisa tayt yapmak istemiyorsan desenmis gibi yapabilirsin. Ilk aklima gelen cozum bu oldu. Bence biraz beklet, illaki baska cozumler bulunur:))

    YanıtlaSil
  5. ben dikişten anlamam hata göremem ama elbise düzgün görünüyor orantısızlık göremedim bu arada kumaşta çok güzelmiş.
    Ayrıca nice nice mutlu yıllar dilerim ...

    YanıtlaSil
  6. kollarda birtek takma yerlerinde sanki küçük şeyler var ,melined nasıl yap kolları

    hani 2 sıra büzgü çekiyoruz ya onun dışta kalan 1. dikişi biraz daha fazla büz.çok değil ama teknigi bu .

    sanırım triko için temel kalıp çıkarttı hocanız önlerde pens yok

    yinede çok güzelolmuş güle güle kullan

    YanıtlaSil
  7. Aaa iki sira buzguyu ogrendik ama kollarda hocamiz yaptirmiyor bunu bize, ondan gizli yaptim birdefa cok kizdi:) (kadin cin iskencesi yapiyor bize:)Temel kalipta normal esnemeyen kumas icin, onlerde omuzdan gogus altina kadar pens var. Bunun kesimini evde yaptigim icin, triko kumasta pensi kapatmayi akil edemedim:)) Ogrenecegim hocam:))

    YanıtlaSil
  8. oyyy, marifetlim benim, doğum günü olmuş ta ben kaçırmışımmm.
    Olsun bu gün kutlasam seni olmaz mı? :D
    Mutlu huzurlu sağlıklı ömür versin rabbim, sevdiklerine hep bir arada inşallah.
    Elbiseni de çok beğendim bu arada, öyle haftada birgün, bir saatçik kursa gitmeyle ne işler yapıyosun, maşallah.
    Kabiliyet işte...:)

    YanıtlaSil
  9. oyyy, marifetlim benim, doğum günü olmuş ta ben kaçırmışımmm.
    Olsun bu gün kutlasam seni olmaz mı? :D
    Mutlu huzurlu sağlıklı ömür versin rabbim, sevdiklerine hep bir arada inşallah.
    Elbiseni de çok beğendim bu arada, öyle haftada birgün, bir saatçik kursa gitmeyle ne işler yapıyosun, maşallah.
    Kabiliyet işte...:)

    YanıtlaSil
  10. Olmaz olurmu hayat; sen ne zaman kutlarsan ben kabul ederim, kalbi guzelim:) elbise icin de tesekkur ederim, o kabiliyet ne kumaslar katlediyor bazan bir bilsen:))))

    YanıtlaSil
  11. Marifetlisin vesselam , süper olmuş ama bende sayende ufak tefek dikmeye başladım tunik ve şort diktim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Icindeki cevher cikiyor ortaya:)) Yaa ama paylas blogunda bizde gorelim.

      Sil