09 Nisan 2013

Birden cogalan kumaslarim:)))

Merhabalaaaaaarrrrrrrrr,
Eveeeettttt, kumaslarimin nasil valizime sigmadigini anlatacagim bu postumda:) 
Hasanpasa' maceramizdan elim yari bos donsemde, eve geldigimde tam dolmustu:)
Hani hatirlarsiniz su masa ortusunu yurutup, bluz yaptigimiz yengem vardi ya:) 
Basrolu bu yilda kendisi kapti yine:))
Asagida gordugunuz 5 parca kumas yengecigimin kendi elcegizleriyle getirip onume koyduklari:))


Bu iki kumas yine kendisinin masa ortusu:))) Yok yok bu sefer yurutmedik, kendisi getirip verdi valla. Eklemedende edemedi tabii: siz nasil olsa bunu alacaksiniz, siz yorulmayin alin bunlar sizin dedi:))))
Su ikinci kareli olan likrali bir masa ortusu. Kizkardesim bunu yengemde gordugunde aaa ablam bunu gormesin valla bundan cok guzel gomlek olur diyerek alir demis:) Canim yengem yaa, o gunden sonra sermemis bir daha biliyormusunuz lekelenmesin diye:) Melek nasilsa bunu size soyleyecek sizde bunu alacaktiniz bari kirlenmesin dedim diyor, biz koptuk tabi bu arada:) Eh artik yengeme seneye giderken bir duzine masa ortusu goturmek farz oldu:) Yanindaki cizgilide yine likrali bir masa ortusu. O hic kullanilmamis, sira ona gelmeden yetismisiz:)))))
Kankam'la yegenim, biz bundan gomlek istiyorum bu sene bunlar cok moda dediler.
Haaa bu arada bu 5 parca kumasi biz istemeden yengem getirip onumuze doktu: ben dayanamayip aliyorum ama elimden gelmiyor dikmek, sen nasilsa bunlardan birsey yaparsin diyerek...


Bu kumasa ilk goruste atladim, bundan ne istiyorsun sahane bir kumas dedim, al senin olsun ne istiyorsan dik kendine dedi:) Hiiiiccccc kirmadim kendisini hemencecik peki dedim:) Gonlu olsun kadinin caniiiimmm:))
Sifon gibi transparent ama ustu kadife desenli elimi altina koydum ama resimde pek belli olmamis.
Bu 12 metrelik beyaz dantel ve Bordo 10 mt'lik fistoda yine yengemin hediyesi:)

Asagidaki iki beyaz dantel kankamdan, kirmizi fisto annemin sandigindan:)
Dantel yakalrin ikisi muhabbeti ilerlettigim pazarci abiden hediye, digerlerini valla para verip aldim:)))


Iki siyah genis lastik etekler icin, hasanpasa cuma pazarindan, kirmizi lastigide desenli diye begenip aldim, kullanirim herhalde biryerlerde:) Diger dar dantelleri Fatmagul'un kullandigi fularlardan yapip kenarlarina dikecegim:)

 bunlarda yine sirtta kullanilacak olan pazardan, yanindakiler annecigimin sandigindan:)))
 Burada telalar cok kalitesiz, pazarda gorunce hemde kurs hocamizin siddetle tavsiye ettiginden, atladim hemen, hem siyah hemde beyazdan 5'er metre aldim. Dugmelerin 6 tanesi 1 tl idi, daha cok almadigima cok pisman oldum, cunku ben burada bu buyuklukteki dugmelerin tanesine 2;5-3 euro veriyorum:(( Ama yazin geldigimde, dugmeci dukkani acacak kadar dugme alacagim, simdiden listemi olusturmaya basladim bile:))



Bunlarda annemin sandigindan:) Annem Antalya'da. Telefonla konusurken yengem biiiirrr suru kumas verdi anneee, sen ne vereceksin dedim yuzsuz yuzsuz:) Odandaki sandigini bir kurcala istersen belki birseyler bulursun dedi. Bunlari buldum, ama hain anne iste: alltaki siyah ve mordan bana etek yap dedi. Ama yengem hepsini bana verdi sen neden kendine istiyorsun dedim yine yuzsuzce: onlar az kizim etekten baska birsey cikmaz dedi:) Eeeee dikis bilenle pazarlikta her zaman kaybedersin:(
Ama ustteki yesilli emprimeyi kurtardim:))))
Birde Annecigimin bir mantosu vardi yillaaaaaaar once,. Mantoyu atmaya karar verdiginde kollarindaki ve yakasindaki kurku sokup almis sandikta saklamisti yilarca. Kizkardesimle , annem evde yokken sandiktan cikarir, kurku yakamiza, kollarimiza takar, assolist olur sac fircasinida mikrofon yapar sarkilar soylerdik:)))
Bu sene hazir annem yokken onuda yuruteyim dedim, aldim geldim. Ama annemin kiymetlisi ya bende guzel saklayayim zarar gormesin dedim: ama o kadar iyi saklamisimki fotografini cekmek icin ben bile bulamadim:)))))

 Bunlarda Antalya'dan. Abimlerde otururken yengemin verdigi kumaslari, annemin sandiktan aldigim kumaslari anlatirken teyzem dediki, kiz bendede yillardir durup duran kumaslar var, yarin gel bi kurcala belki hosuna gidenler olur dedi. Eeee dedim davete icabet etmek gerek (isin icinde kumas varsa hic kacirmamak gerek). Usteki saf ipek. Haa bu arada kankam teyzemin gelini olur:) Gelin hanim anneler gununde almis teyzeme. Kismet banaymis, bakarmisiniz nerdeeeeennnnn nereyeeeeeee:)))) Altindakide yine yazlik sifon efil efil elbise olur sahaneeeee:))
Mutlu ve Saglikla kalin canlar....



24 yorum:

  1. Maşallah tüm aileyi haraca bağlamşsınız:)Ben de annemin kumaşlarını didik ederim ama onda bu kadar eğlenceli kumaşlar yok:)

    YanıtlaSil
  2. ohhhhh sefan olsun.şimdi gidip gelip sevilir o ciciler:))bir an evvel sonuç istiyoruz:))

    YanıtlaSil
  3. Pinar Sakin Calgan: Sadece sulaleyi olsa yine iyi Pinar hanim, pazarcilarida bagladim haraca:) 5 mt'lik danteli 5 tl'ye aldim, birde ustune yaka danteli hediye edildi:)))) Gel annemin sandigini beraber karistiralim:)))

    YanıtlaSil
  4. Zerrin Tekin: Ohhhhhh hemde ne sefa, sevmezmiyim gidip gelip bakiyorum, oksuyorum kumaslarimi:)) Masa ortusunun birisi slimfitt gomlek oldu bile dugme ilikleri ve yakasi kaldi:))

    YanıtlaSil
  5. Abla sizin.ailede amma kirli cikiymis demi bizimkilerede kumas versinler bedavaya yuzune bakmazlar yahu alsaniza iste bana.lazim demi su yaka dantelleri fistolar varya ole ihtiyacim varki herkes pazardan aluo ben magazada bile bulamiyorum hos bulsamda inan bir tanesine onbes tl isterler ii gunlerde bol bol dikip giy paylas ins

    YanıtlaSil
  6. Huzur Moda: Sorma hayatim, bende bu sene gordum ne kadar kirli ciki olduklarini:) dahada peslerini birakmam:))) Hic demi yani, insan kendi icin almasa bile seni dusunmeli, cek kulaklarini bence:) o dantel yakalari 1 tl ye aldim Hasanpasa'dan. Bende bloglarda gorup ic geciriyordum hep. Ama yazin tekrar gidecegim lazimsa sanada alir postalarim hic sikma canini sen:) Tesekkur ederim yavas yavas basladim kesip,bicmeye ama bu aralar yine bir miskinlik coktu uzerime:) Tembellestim mi ne?

    YanıtlaSil
  7. kumaşların çok hoş şimdi sen onlardan ne güzellikler çıkarırsın.almakla iyi etmişsin oldukları yerde kendi kendilerine dikilmiyorki.hadi bakalım.Allah kolaylık versin

    YanıtlaSil
  8. ama baştan sona kıkırdadım.
    :)))))

    YanıtlaSil
  9. Fatma Basaran: dimi ama? Bende zaten onun icin aldim, yoksa baska amacim yoktu yani:)))Tesekkur ederim, su miskinlikten kurtulursam, gomlegi bitirecegim. Ilik acmak icin bekliyor... Ceketim gibi olursa bi 6 ay bekler:)))

    YanıtlaSil
  10. Deeptone: Seni kikirdak seniiii:)) Ah sende birde yanimizda olsaydin kahkahan ulke sinirlarini asardi:))

    YanıtlaSil
  11. oo yeni kuamş gibisi yok be de çok kumaş aldım yakında, güle güle dikelim:))

    YanıtlaSil
  12. Modavesaire burcu: bencede kumas gibisi yok:) Hadi gaza gelip virabismillah diyelim:)

    YanıtlaSil
  13. Ooooh sefan olsun sırtın yere gelmez...Kumaş gibi malın olacak hiç zarar etmez...

    YanıtlaSil
  14. merhabalar keşke benimde böyle kumaşla birşeyler yapabilecek yeteneğim olsaydı :)
    banada beklerim takipleşmek dileğimle sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Vayyyyy....Hepsi çok güzeller. Bakalım neler yapılacak onlardan :)

    YanıtlaSil
  16. Ugurbocegimmutfagi: seninde masallahin var, dikisle olmasa da mutfakla aran cok iyi, herkesin zevk aldigi konuya egilimi daha fazla sanirim. Geldim, ziaret ettim blogunu ve etmeye devam edecegim:)

    YanıtlaSil
  17. Miray: Valla iyi birseyler ciksa iyi olacak, yoksa birdaha bana kumas vermez kimsecikler:)))

    YanıtlaSil
  18. Hobby dunyasi: evet haklisin akmaz,kokmaz, ne zaman istersen degerlendir:))

    YanıtlaSil
  19. ÇABUK ÇABUK YAPIN MEVLÜDE HANIM BUNLARI ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR

    YanıtlaSil
  20. oh oh güle güle kullan :)
    yakalar çok güzelmiş bu arada...

    YanıtlaSil
  21. Birmavimbirpembem: masa ortusu olanin birine basladim, ilikleri ile yakasi kaldi:)) tesekkur ederim:)

    YanıtlaSil
  22. X Madame: sagol hayat, evet bu yakalrdan cok uzun zamandir istiyordum, ama siyahin birini kaybettim sanirim bulamiyorum:(

    YanıtlaSil
  23. ooooh ganımetlere bak beee bende babannemı sıkıstırıyorum her gıtmede oyle degerlı kumaslar verdıkı valla suan metrelerı 100 tl yı bulan kumaslar var onlar bakmalık bıcmıcem belkı ılerde cerceveletırım dermısım :D
    ustalasınca saka saka :D gule gule kullan mevlude ablacım :D

    YanıtlaSil
  24. Nedime Akdogdu: Babaanneni ortak kullanalimmiiii? Bende benimkileri veririm valla bak:)) Cerceveletme iyi fikir, benimde var oyle cerceveliklerim:)) Valla ne yalan soyleyeyim bu seneki ganimetler bayagi iyiydi:) Gelirken uyarimida yaptim; seneye daha cok kumas istiyorum aklinizda bulunsun diye:))))

    YanıtlaSil