12 Ekim 2017

Tri-pen / Penkaz... Yani ........ :) Merak Ettin Degil mi? :)

Merhabalarrrrr,
Yazin Turkiye'ye gittigimde Kadikoy cuma pazarindan,iki tane kartelada kalmis triko aldim. Niye diye sormayin, bende bilmiyorum:))
Sadece on cikacak bir parcayi almanin mantigini tabiki anlatamam:))
Bayagi bir durduktan sonra, hadi dedim kucuk parcalari elden cikarip, kumas stogunu azaltayim.
Bu yuzden Triko ve penyeyi birlestirmem gerekti. Cunku birbirine uyan duz trikom mevcut degildi elimde.


Bende siyah ayni kalinlikta ki penye ve trikoyu en verimli sekilde kullanip, bir kazak diktim. Iste bu yuzden basligin garip halleri:))

Base kalibimi kullanarak ust taraflari minnak trikodan, altlarida siyah penyeden kesip birlestirdim.

Singer makinamin bu dikisi triko ve penye icin. 2 ileri - 1 geri dikiyor. Bayagi uzun surdu bu yuzden dikim asamasi:)) Yok yok sapka cikarabilirsiniz sabrim karsisinda:)) zira normal dikisle iki komple elbise dikisi yapilirdi bu zamanda:)))

Dikisleri cektikten sonra overlokladim ve overloklari asagi dogru yatirip, ustten sus dikisi bile cektim:)) Penyelerde ve trikolarda kollari bu sekilde birlestiriyorum, daha pratik geliyor bana:)

Base kalibimin boy olcusunde hic oynama yapmadim. Aùa yapip, azicik daraltsam ve kisaltsam daha chic duracakmis gibi geldi bana.
Bir muddet boyle takilalim, sonra bakariz bir hal caresine.:)

Bu arada hiiiiccccc sorun cikarmadan 1-1,5 saatte dikildi, cok sasirdim:))
Bu kadar uzun surmeside yukarida anlattigim triko dikisinin yavasligindan. Yoksa ki valla bu sefer benimle alakali bir durum yok:))

Kol ve etek uclarini cift igne yaptim. Severek giydigim bir tri-pen oldu:))



Musmutlu gunlerimiz olsun:))

14 yorum:

  1. Çok güzel olmuş, bayıldım :) Güle güle giy :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Handan. Bu kadikoy pazari once aldirip, sonra dusunmeye itiyor insani:)))

      Sil
  2. Başlığını severim senin ahahahaaa :) İlk etapta bir dikiş terimi mi acaba demiştim ama değilmiş. Çok güldüm :)))

    Ellerine sağlık Mevlüdem, maharetli ellerini severim senin ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ne yapayim Sebnem:)) Daha mantikli bir isim gelmedi aklima:))
      Hahahahaaaa dikis terimlerine yeni bir isim eklensin o halde senimi kiralim:)) Tesekkur ederim:)) Opuldun en kocamanindan

      Sil
  3. Nihayet yüzünü gösterdin bacım ;
    Aramaya çıkacaktım ki ortaya çıktın,çok şükür.Çıkınca da süper çıkıyorsunya iyi oluyor gözümüze gönlümüze hitap ediyorsun güzel-becerikli ve güzelliğinle.
    bu arala pek mi güzelleştin bana mı öyle geldi anlamadım ama neyse sonra anlarız.
    Öpüldünüz hatun.
    Ellerine sağlık gerçekten çok yaratıcı olmuş,bravo sana,
    eeeee,makinelerine de haksızlık etmeyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuslar dedilerki Merih seni aramaya cikacakmis. Ben hic seni yorarmiyim?:))
      Kendi ayagimla geldim:))
      Senin guzel yureginden bu guzel gorusler. Yoksaki buz gibi yaslaniyoruz iste:))
      Cok tesekkur ederim. Hep bu pazarcilar yuzunden bu yaratici fikirler.
      (Alanin kabahati yok, caktirma:))))
      Tabi tabii, alet isler, el ovunur, butun alkislar makinalara:)))

      Sil
  4. Aferin sana kızz..Kumaşlar bazen düşünmeden alınıyor ama iyi çözüm bulmuşsun.
    Musmutlu günlerde giyesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Turkancigim. Aslinda alirken aklimda sadece one kullanirim gibi bir dusunce oldu, ama sonra boylesi daha mantikli geldi:))
      Gerci bir parca daha var boyle, bakalim o nasil merhaba diyecek yeni hayatina? :))
      Kocaman opuldun

      Sil
  5. Ne diyor yahuu dedim başlığı görünce şaşırdım mı tabikisi hayııırrrr :)) Çok güzel olmuş ben seviyorum böyle karışım şeyleri parlak olması ayrı cezbetti ellerine sağlık şeker ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahahaaa merak edip geldin degil mi?:)))
      Hayir ben niye sasirtamiyorum sizi acaba?:)))
      Tesekkur ederim ama parlak degil valla bak:)) Isiktandir o parlaklik isiktan:))

      Sil
  6. Çok güzel bir birleşim olmuş. Nazar edeceksin kendine deme öyle sorunsuz falan:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahhaaa kendi kendime nazar degdirmede ustume yok zaten Aysel:))
      Ama bu aralar diktiklerim hep sorunsuz ve macerasiz geciyor. Tek macera yetmeyen, minnak kumaslarla ettigim mucadele...

      Sil
  7. Kız çok beğendim,biraz daraltırsan daha da şık olur haklısın ama bu hali de güzel görünüyor bacım.Dizaynına bayıldım ellerine sağlık 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merci sekerim:)) Biraz boyle giyeyimde sonra daraltacagim, benimde aklimda:)

      Sil