19 Eylül 2017

Sensin Yasli :) Uzun Hirka / Gilet Longue


Merhabalarrrr,
Tabi ki sen yaslisin, ben degil:))
Ben teknolojiyi ve isi kolaylastiran aletleri kullanmayi seviyorum sadece.
Bu gordugunuz igneye iplik gecirme aparati. Kisa birde video yaptim ama bir turlu yukleyemedim.
Hayir sacmalama!!! Tabiki benim teknolojik aletleri kullanamamakla ilgili bir sorunum yok! Tamamen pc'nin azizligi:)))


Neyse o zaman siz ilk once Uzun hirkama bakin sonra macerasini okuyun:)
 Havam batsin :))

 Ucmayalim mi? :)


Bu nefti yesil penyenin yetmeyecegini dusunurek, cinali cizimlerimle iki hirka modeli cizip, siyah penye ve bunu karistirarak bir hirka dikmek istiyorum renk karisimini nasil yapayim diye sormustum instagramdaki arkadaslarima:) Renk karistirarak guzel olmayacagini dusunup, sansimi zorlamaya karar verdim.
Sonra Aycana ve Cigdeme (her ikiside suan instagramda daha aktifler) kaliplari bu sekilde yerlestirirsem sorun olurmu diye sordum, olmaz kes gitsin dediler.
Almisim gazi dururmuyum daha?:))

Ama keske azicik dursaymisimda kumasin egrilerini alsaymisim, bu kadar basim agrimayacakti:))
Yesil kumas yetmez diye siyahla karistirmayi dusunurken milimi milinie kullanip, iki buyuk cep, bir kemer ve 2 omuzlara, 2de kollara birit bile cikardim:))
Hatta yakayi fazla oydugum icin ek parca bile cikardim:)) Kumasmi bereketliydi benmi cok azimliydim bilemedim:))
Bu hirka iki defa dikilip sokuldu. Cunku kumasin egriligini almadan kestigim icin, on etek uclari acildi ve acilan kisimlar disa dogru kivrildi. Bir turlu duzeltemedim. Sonunda egriligi almayi akil edebildim. Ama once bir bilene sorayim dedim:))
Koca kisisini cagirdim:
-mohendis bey evladim ben bunun egriligini bu sekilde alsam olurmu?
Soyle bir bakti:
-Ben senin yerinde olsam soyle yaparim sisko deyip sabunla cizdi, verdi elime:)
O oyle derde ben farkli yaparmiyim?:))
Aynen dedigi gibi kesip diktim cuk oturdu.
Arkasindan soylenmeyi ihmal etmedim tabiki:
-Birseyi de bilme, birseyi yanlis tarif et arkadas. Ne cok biliyorsun sen oyle:))))
Iste biritler bu minnak parcalardan cikti:))
Hersey bitti, ilk defa tek seferde dugmelerini istedigim sekilde buldum:)
Yalniz ilikleri acarken yarida ip bitmeyeydi iyiydi:)) Iki gun ip bekledim. Onuda hallettikten sonra singer hanimin nazi niyazi tuttu yine. Penye dikisinde on etek uclari iki kat diye dikmem diye tutturdu. Sen bilirsin, hic ugrasamam senin nazinla dedim, uclarda ileri geri yapip biraktim. Hatta bugun alisverise giderken giydim bile:))
Unutmasamda bir ara uclari diksem bari:))
Musmutlu haftalarimiz olsun...


12 yorum:

  1. Çok güzel olmuş güle güle giy. İğneye iplik geçiren rahmetli annemin dikiş makinasında minik bir şey vardı, böyle pırıl pırıl sanki alüminyumun folyonun biraz daha serti gibiydi, anlamışsındır neyi kastettiğimi..ama bu çok daha çağdaşmış.:) Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. O dedigin aparattan hala var, hatta bunu gormeden once iki tane aldim ondan. Simdi folyo gibi olan yeri renkli plastikten olanlarida var:)) Ama iki iplik gecirmede ucundaki o incecik tel kopuveriyor. Bu cok rahat hemde eglenceli:))

      Sil
  2. Ayy havan batsın cidden, harika olmuş, eline sağlık, güle güle giy.
    Kumaş yettirme konusunda kitap yazalım mı birlikte, teknik bi kitap diil, komedi-dram tarzı bir roman düşünüyorum, ne dersin? :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Batsin degil mi?:)) Cok tesekkur ederim Gokce, ustumden hic cikmiyor valla:))
      Super fikir yazalim tabii. Hem engin tecrubelerimizden faydalansinlar, hem yol yordam ogrensinler, hemde biz koseyi donelim:))))

      Sil
  3. Ellerinize sağlık, hırka güzel, renk güzel, giyen güzel ve genç:) daha ne olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah iste bana boyle gelsin herkes.:)) O sondaki genc kelimesi kanimi bir kaynatti sana bir kaynatti ki sorma gitsin:)))

      Sil
  4. ahahahaaa :) Yaşlılıktan değil tabi... biz yeni çıkan alet edevatı kullanmayı çok seviyoruz. Tamamen ondan :)))

    Yeşiller pek yakışmış bacıma ♥ Azimli bir deli olarak hakikaten güzel iş çıkartmışsın :)
    Öpüldün ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle cok sevdigimizden:)) Yoksa tabiki onlar yasli:)))
      Cok tesekkur ederim kuzummm
      Sende opuldun en kocamanindan

      Sil
  5. Renk de,model de çok güzel.
    Arkadaşımda becerip kesmiş-dkmiş daha ne olsun, güle güle iyi günlerde giy arkadaşım.
    O koca ceplerin hep bereket ve kısmet dolsun taşsın.
    Öpüldünüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu modelin bir degisigini blog arkadaslarimizdan biri sadece omuz dikisli yapmisti. Ama unuttum kim oldugunu suan. Taaa o zamandan aklimda kalmisti. Bu penyede oyle guzel oturdu ki o modele
      Cok tesekkur ederim Aminnnn insallah hepimizin cepleri dolsun tassin, bereket, kismet ve saglikla.
      Sende opuldun en kocamanindan...

      Sil
  6. Pirens beye selamlar saygılar,kız korkuyorum yakında dikile başlayıp bize haddimizi bildirecek diye 😂 çok şık olmuş bacım hırkan,hep güzel günler getirsin san giydikçe ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok anam pirensi bulastirirmiyim dikise hic:)) Yikip gecer ortaligi valla:) o gitsin arabalariyla oynasin:)))
      Tesekkur ederim:))

      Sil