07 Temmuz 2014

Cok Acele Post:))

Merhabalaaarrrr,

Niyedir bilmem, bu diktiklerimi hemen paylasmak istedim, cabuk cabuk  40 dakikada kestim, diktim, yarim saatte te suslemelerini yaptim, aksam yayinina yetistirdim:))

Sanirim annemin eteklerinden daraldim, araya birseyler girsin dedim. Cunku annemin 4'uncu etegini iki gundur seriyorum kalibi kumasa yerlestiriyorum, sonra vazgecip kaldiriyorum.

Gelelim diktiklerime:
Oncelikle mavi gozlu kizkardes icin gozlerinin renginde bir penye kumas alinir.
Iki hafta dolabi bekler. ( oncelik annemin di cunku :)
Sonra annemin isi agir gidince ortaya bi karisik yapilir.
Kumas yere serilir. Hangi kalibi kullansam diye dusunurken, goz aynaya takilir, bosver kalibi ustunu cikar der, icerdeki seytan.:)
Penye cikartilir kumasin ustune serilir, patir kutur kesilir.

Hemen zigzag dikisle omuzlar ve yanlar kapatilir
Yaka, kollar ve etek ucu cift igne ile dikilir, Sukufe'ye giydirilir.
Artan kumaslardan cicekler ve yapraklar kesilir.
Sukufe'nin ustunde penyenin safti kaydirilir ki omuz suslemesi iyi yapilsin:)
Nowacraft'in penye suslemesi taklit edilir:))
 Cicekler ve yapraklar omuzdan asagiya gelisiguzel serpistirilir, ve elde dikilir...

Iste bittiiiiiiiii
Sonra kalan kumasa yan yan bakilir ve onunda kesim zamani gelmistir.
Gelin gorumce kardes kardes giysinler diye bir tanede geline dikilir.
Onun icin kendime diktigim yarasa kolun patronu kullanilir.
Benden kilolu oldugu icin kol altlari ve beden kumas uzerinde genisletilir.
Oda patir kutur, kesilir dikilir.
 Yengem firfirlari sevdigi icin onun penyesine sevdigi firfirlardan yapilir ve dikilir.
 Utuleri yapilmadi, valizde nasilsa kirisacaklar diye Turkiye'ye biraktim utu isini:)) (Kesinlikle tembellikle alakasi yok:))))
Eeeee buda bitti, artik annemin etegini diksem mi yoksa araya kendi elbisemide sikistirsam mi? :))))

Bugunluk bu kadar.
Musmutlu yarinlariniz olsun, hayat size hep istediklerinizi versin...

40 yorum:

  1. Mevlüde Hanım, kocaman bir Maşallah ve elinize sağlık. Harika olmuş. Rengine bayıldım gerçekten, bu renk birşeyler dikmek şart oldu! Bayıldım. Sevgi ve selamlar.

    YanıtlaSil
  2. yine baştan sona gülünür. şüfüfeye selam edilir :)

    YanıtlaSil
  3. valla da güzel olmuş... :))

    YanıtlaSil
  4. gooogoook: Tesekkur ederim Handan hanim. Rengi aslinda tam yasitmadi, isikta iyiydi ama... Renk cok daha guzel kesinlikle bu renk alinmali :)

    YanıtlaSil
  5. deeptone: Sen hep gul, Sukufe aldi selamini:)) onunda selami var...

    YanıtlaSil
  6. Swotpisces: Valla da bencede:)) Tesekkur ederim:)

    YanıtlaSil
  7. harika olmuş ellerinize sağlık.. şu gelişi güzel serpiştirdiğiniz çiçekler çok güzel :)) sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. ikisi de harika olmuş süslemelerine ise bayıldım, ellerinize sağlık bayılacak sahipleri :)

    YanıtlaSil
  9. iyiki patır kütür kesmişsin.Çok güzel olmuş ellerine sağlık.Kardeşin ve yengen güle güle giyinsin.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuşlar ellerine sağlık sahipleri de güle güle kullansın...

    YanıtlaSil
  11. Idil Guven Kocas: Tesekkur ederim, kenarlari atmayan kumaslarda bayagi eglenceli yapiliyor bu cicekler...

    YanıtlaSil
  12. Hande Erdede: Zaten sahiplerine tehdidi savurdum, begenmezseniz bir daha hicbirsey dikmem size diye:) Kesin begenecekler artik. Tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  13. Nurtenbegendi: Tesekkur ederim, hep aceleciligimden kaynakli oluyor bunlar :)

    YanıtlaSil
  14. Havva Guney: Dimi ama, yavas olsa boyle guzel olmazlardi:) Insallah begenirler:) Yoksa artik avuclarini yalarlar :)

    YanıtlaSil
  15. Tokideki ses: Tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel dikmişsin. ;) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Bu kadın bi harika..............

    YanıtlaSil
  18. ha ha ha senin patur putur dikişlerini severim sen hep böyle kes .sıonuçlara baksana muhteşem.
    bu arada anneninkileri önce dik bakim bencillik yokk! :)))

    YanıtlaSil
  19. Ha ha ! İlk tişörtün yazısından önce fotoğrafını görünce, benimkine nasıl da benziyor diye düşündüm. Meğer örnek almışsın :))
    Çok memnun oldum, seninki daha da güzel olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Bahce Perim: Teskkur ederim, yaptik iste birseyler, en hizlisindan. :)

    YanıtlaSil
  21. Letafe ve Hersey: Bu yorumu bikran kadin daha da harika:)

    YanıtlaSil
  22. Alanay Yildirim: Tesekkur ederim, sanirim guzel oldular. Firca iyi geldi diktim valla, sadece kemeri kaldi :))

    YanıtlaSil
  23. Nowacraft: Acaba hediye gonderdimde unuttum mu da demissindir sen simdi:)) Valla cok begenmistim suslemeni, bu ikinci penye. Seninki kadar olmasada sonuc fena olmadi. Tesekkur ederim. Yokmu boyle beni cezbedecek suslemelerin :))

    YanıtlaSil
  24. ne kadar pratiksiniz Mevlüde Hanım. Nasıl özeniyorum böyle güzel dikişler dikenlere... renkler çiçek motifi hepsi bir harika... ellerinize sağlık!
    sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Melislicious: Tesekkur ederim. Insan yaptikca pratik kazaniyor, gordukce hevesleniyor.

    YanıtlaSil
  26. Merhabalar,

    Keşfettim geldim.
    bana da beklerim.

    sevgiler.
    http://burcuaydn04.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  27. Gayet güzel olmuş :)
    Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  28. blogunuzu çok beğendim ne kadar hamaratsınız süper ellerinize sağlık bundan sonra takipteyim :)
    Bende beklerim http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  29. Beyaz Sır'dan geliyoruz ツ
    hoşbuuuuldukkkkkkkkkkk

    banada beklerim ツ ama gerçekten takip edilcek gibiysem gel olur mu ツ
    http://tubionblog.blogspot.com.tr/

    ツ

    YanıtlaSil
  30. şekerim bayramın kutlu mutlu olsun.daha nice bayramlar sevdiklerinle beraber :)

    YanıtlaSil
  31. Eemeğinize sağlık :) yeni keşfettım sızı izlemedeyım bana da beklerım :) http://meralgumus.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  32. Arkadaş nerdesin, bi ses ver artık, merak etmeye başladım.

    YanıtlaSil
  33. Burcu Aydin: tesekkur ederim, hemen geliyorum

    YanıtlaSil
  34. Esra hanedan: Tesekkur ederim
    Tabiki gelirim

    YanıtlaSil
  35. tubi: hosgeldiniiiizzzz. Geldim gordum, evet cok begendim blogunu, bende takipteyim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  36. Alanay Yildirim: Tesekkurler hayatim, biraz gec oldu ama:)))

    YanıtlaSil
  37. Ebru Guzey: Tesekkur ederim, arada bir tutuyor hamaratligim herzaman degil yani. Geliyorumm

    YanıtlaSil
  38. Meral gumus: Tesekkurler, Iade i ziyarete gelecegim hemen

    YanıtlaSil
  39. Nurtenbegendi: Geldim geldim hemde hizli geldim, ama mesajini yeni gordum :))) Tesekkur ederim canimcigim

    YanıtlaSil