19 Aralık 2017

25 cm Kurk, Sen Nelere Kadirsin:))


Merhabalarrrr,
Beni sabirlara gark eden, tembelligin dibine vurduran, bakismalarla yuzyillarin asklarini hice saydiran, gece ruyalarimda  orasinda burasinda duzeltmeler yaptigim, hunilerimi teker teker taktigim manteau'm nihayet bitti:))


Maceramiz bu tuylu kumasi, kumascimda yanindaki gri kumasla sohbet ederken gormemle basladi. Kokosluk ruhumda olmamasina ragmen, almaliyim ben bunu dedim ve ne yapacagimi bilemedigim icin 25 cm aldim:))
Sonra kumas fuarinda kendinden dokumali bir kumas aklima geldi. Etek uclari boyle tuylu olan bir triko idi gordugum. Hah dedim uzun hirka yaparim uclarina da bunu koyarim. Instagramda aldigim kumaslari paylasinca bacimkiz; - o tuylu beniiiimmmmm deyince, ona dikmek sart oldu tabi:))
(basimin selameti icin peki dedim:)))
 Ama ne yazikki tok duran bu tonlarda bir penye yada triko bulamadim. O zaman manteau olsun dedim. ve bu ince kase yun kumasi aldim
 Ben bu yakayi defalardir dikmeme ragmen, ilk defa tegel yaptim. Sanki elimde uzun sure surunecegini hissetmisim gibi:))
 
 Buraya kadar hersey gayet iyi ve 1 gunde bitti. Sonra icime sinmeyen birsey ama ne? diye diye  Sukufeyle bakismaktan ileri gidemedik 1 hafta boyunca. Ama yine de elim ustunde ufak ufak. Surekli giyip ayna karsisinda bakiyorum icime sinmeyen ne diye? Bu arada laf olsun diye tegelledim komple. Evet evet ben ve tegel yine ayni cumle icinde:)))
Kurkun ust tarafini etek ucuna diktim. Manteau bitene kadar alt tarafi acik kaldi.
 Sonra uyandim isi. Cok bol!!!! Tabi yaa, kurk koyuyorsam biraz bele otursun, zarif olsun degil mi? Yanlardan alsam, arka popo ustu potlasacak, cunku ben akillim arka iki parca iken tek parcaya dusurdum, ve oradan bir pay fazlaligi var zaten.
Eeee ne yapayim derken dergilerden birinde bu beldeki gibi bir model gordum. Once pens zannettim. Kalibi actigimda oylesine konmus bir parca oldugunu gordum. Tamam dedim, bende koyarim ne var:))
 Fakat yine dugme sorunsali. Uygun dugme yok yine. Elimdeki en uygun dugme, bu kahverengilerdi. Koca kisisine sorarsan olmadi tabii,
- ona klasik dugme gider siskooo
- hiiii varda, giciklik olsun diye kullanmiyorum:))
Neyse iki one, iki arkaya dugme diktim. Biritleri dikip iliklerini acarak monte ettim.
Istendigi taktirde cikarilabilecek. (Belki kilo alir, belki hamile kalir.:)
(Yalniz bu hamilelik kismi aramizda, artik torun torba sahibi olacak yasta, sstttt buda aramizda:))))

 Atolyemin kaloriferleri bozulunca kucucuk odaya atolye kurdum resmen:)
Astar icin yine elimde kalan,  oldukca kaliteli, kalin gri sateni kullandim.
 Ilk etapta yine otururken astarla pervazi tegelledim. Evet yine... Allahim olecegim tegelden:))) Baktim kasma, cekme yok, verrrrdim makinada ayari:))
 Kollara kurku elde diktim. Istendigi taktirde cikartilabilsin diye. En son kurkun etek uclarini diktim. Etiket kasindirdigi icin onuda yakaya degil on etek ucuna diktim:) Mahsustan etegi acilmis gibi yapar, gosteririm etiketimi:))) I

Beldeki parcalar ise yaradi:)))
Bir dikisin daha sonuda gelmis bulunuyoruz. Yeni projelerde gorusene kadar, hosca kalin, dostca kalin:)))

44 yorum:

  1. Oooo, süperrrr! Eline, koluna ve de gözlerine sağlık. Atölyen çok güzel ama kaloriferlerine üzüldüm umarım çabucak tamir edilir. Manto, çizme, içindeki elbise ve bere hepsi birbirine çok uymuş renk ve kumaş olarak. Bir şey diyeceğim bu kadar güzel dikiyorsun, umarım benim senaryo işi gibi değildir yani umarım bu diktiklerinden emeğinin karşılığını alıyorsundur, ne bileyim mağazalara, vs. satmalısın bence.
    Güle güle giy.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Sonuc benide mutlu etti:)
      Atolyemin kaloriferli iki haftadan sonra dun tamir edildi ve bugun gectim atolyeme.:))
      Seninle benim kaderim ayni:)) Bir iki defa koydum siteye satilayinca vazgectim:) Kendime ve ailemdekilere dikiyorum artik:)
      Tekrar cok tesekkur ederim:)

      Sil
    2. Kız sen de benim gibisin, bir, iki defa olmayınca pes etme. Harry Potter'in yazarı 13 yayınevinden red cevabı almış. Düşünebiliyor musun? (Belki okumuşsundur zaten yani ukalalık olmasın) Kadın şimdi trilyoner...o satmadı, öteki satmadı, satacak birini bulana kadar pes etme derim. Gençsin benim gibi 60 yaşında da değilsin...
      Rica ederim ne demek:)

      Sil
    3. Vazgectim dedim ama siteden kaldirmadim:) 1 senedir duruyor hala tik yok:))
      Yakin cevremden aaaa cok guzelmis bende istiyorum diyenler kumasi senden, bende su kadara dikerim deyince daha ses cikmadi:))
      Oyle vazgectim. Ama olurda siteden talep gelirse agirlik veririm:))
      Aramizdaki 1à yasimi kaktin basima yani:)) Bende cok genc degilim artik:))

      Sil
  2. Sahi unuttum, kürk deyince gerçek kürk olmadığına çok sevindim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozellikle bunun icin hemen cevaplamak istedim. Hayvan beslemesemde, gercek kurklere karsiyim. Bir kac saatlik zevk icin, bir cana malolmak cok insani gelmiyor bana. :))

      Sil
  3. Çok şık olmuş. Elinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ellerin dert görmesin. Çok güzel ve temiz bir iş çıkartmışsın. Güzel günlerde kullan Mevlüdecim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Yasemin'cigim. Ama bunu kizkardesime diktim. Guzel dileklerini ona iletirim:))

      Sil
  5. Emeğinize değmiş. Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  6. Harika olmuş, bayıldım :)

    YanıtlaSil
  7. Enfes olmuş, bence verme sen giy 😂😂😂 En usta terziler bile teyelsiz dikiş dikmez diye boşa demiyorum ben, bak sonuç ortada. Yaşasın teyel, hihihihihi. Maşallah maşallah maşallah, harika bir manto, hazırlara taş çıkarır, ellerin dert görmesin bacım 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen git acik bir mezar bul gir diyorsun yani:))) Gebertir kiz beni, cenesiyle oldurur valla:)))
      Tesekkur ederim. Kiz yok atolye cok soguktu. Evdeki kucuk odada film izlerken makina ses yapmasin diye tegelledim. Yoksa ki astarla pervazda cok gereksiz bu tegel isi. Ama yakayi tegelledigim iyi oldu formu bozulmadi. Cok surundu elimde cunku:)) Cok tesekkur ederim Sevdosum:)

      Sil
  8. valla teğel ve sen bir aradasınız bu çok tuhaf bir durum 😁ama yakışmış güzel duruyor bence sende kalabilir 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep soguklar yuzunden yasiyorum bu tuhaf durumlari. Yoksa beni biliyorsun, hic benlik hareketlermi bunlar:)))
      Ay yok bende kalamaz, oldurur beni valla. Gordun kendisini:)))

      Sil
  9. Harika olmuş, teğellemene değmiş kesinlikle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakada degdi tegelledigime. Bundan sonra rever yakada hep yapacagim bu tegeli:)) Tesekkur ederim

      Sil
  10. Nefisss olmuş,tüm emekler sonucu harika bir palto çıkmış ortaya,ellerinize sağlık,keyifle giyin inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim, evet icime sinen bir calisma cikti ortaya:)

      Sil
  11. İnsagramda gördüğümde içine düşecektim sen ne asil ne şık olmuşsun eee bayıldım ya ben sana şiddetle bu tarz olmalısın bal arkadaşım.... bacın güzel günlerde giysin seninde ellerine sağlık becerikliii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canimsin Aysel'im 😘 ne zarif ne tatli dillisin. Cok tesekkur ederim. Herzaman bu tarz kasar beni 😂 erkek geni daha baskin bende galiba 😂😂😂

      Sil
    2. Melim valla döktürmüş yazmıştım silindi galiba Nazar,kesin nazar.
      Neyse özetleyeyim o zaman( Harika,şık,tarz ve de çok güzel olmuş.
      Kardeş güle güle giysin.
      Ne uğraşmışsın ama kıymetinide bilsin haaaa.
      Ellerine sağlık maşallah sana kuzu öpüldünüz.👻

      Sil
    3. Meruhim ogretmenim, cok tesekkur ederim. Kesin nazardir :)
      Cok cok tesekkur ederim. Bencede gule gule giysin:)
      Valla ben burada o Turkiye'de oldugu icin diktiklerimi giydigini gormuyorum, o yuzden dilim hic durmuyor:)) Sanirim daha cok soylenecegim bundan sonra hahahahahaa:))))
      Tekrar cok tesekkur ederim. Bende optum en kocamanindan...

      Sil
  12. Vallla kabanda sizde fıstık gibi olmuşsunuz, maşallah yine döktürmüşsünüz diyorum 😍😚😚😚🍀🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederimIrmakcigim. Senin gibi citir fistik olmasamda, dolmalik fistik kivamindayim sanirim:)))

      Sil
    2. Ayy ne dolmma fıstığı, yanlız şimdi yayını terkrardan okudum da, şu beldeki kemer olayları çok akıllıca beli daraltmak için. Sanırım bende bunu uygulayabilirim diye düşünyorum. Eee boşuna mı diyorum üstadlarım diye, bakın bişey daha öğrendim sayenizde :) Sevgilerrrr Güzel fıstığa (ayrıca dolmalık fıstıkta çok kıymetli bizim buralarda :))))

      Sil
    3. Dolmalik fistik olmaktan yavas yavas uzaklasiyorum:) -2kg. Ama durma donemine girdim sanirim sinirlerim bozuldu:(
      Deride gormesem o beldeki detayi daha cok dusunurdum:)
      Rica ederim tatlim ustad kim biz kim. Kendi capimizda eglenen amatorleriz iste:) Kocaman opuldun.:))

      Sil
  13. Artık hiç kendine bahane bulma bence... Gayet iyi çıkmışsın işin içinden... Ben ne ypacak, ne yapacak derken o kemer cuk oturdu.. Yeniden söküp keseceksin diye ödüm koptu yalnız. Bana ne oluyorsa ahahahaaaa :))

    Çok şık olmuşsunuz hanumefendücüğümmmm ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok kendime kabahat bulmuyorum, tamamen Sukufenin kabahati bunlar:)))
      Hahahahahahaaa canimsin yaaa, yasadiklarimi anlatirken, demekki okurken sende benimle ayni stresi yasiyorsun, kesip bicersem ikinci bir stresi bunyen kaldirmaz diye korktun sanirim:)))
      Canimsin yaa, opuyorum kiz seni een enn kocamanindan hemde:)
      Kocaman da tesekkurler...

      Sil
  14. Bu tegel işi seni yola getirdi haberin yok😀😉.Yakaya tegel almak ne ki,kıl tela işleminde nakış gibi tegel yapılır aslında😉 O yüzden hiç ses etme, tegele devam😀😉.
    Uğraştığına fazlası ile değer bir parça oldu gerçekten, üstünde paralansın😀😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla iyi yola getirdi hemde, ama sadece bunda. Sonraki diktigim iki manteauda yine tegel yapmadim:))))
      Cok tesekkur ederim cancagizim:))

      Sil
  15. Ben buraya yorum yazdımdı, nere gitti ki :)))

    YanıtlaSil
  16. İnstagramlar da gez dolaş blogu unut bak bak sen melinede:))))))
    aynı bennnn:)) Eve dönünce geçtim başına özlemişim buraları :)) seviliyorsun kuzum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hic sorma ablam yaa, bu instagram iyice tembele bagladi bizi.
      Bloglar bizi almayacak artik:))
      Ama buranin tadi bir baska. Belki ilk gozagrimiz oldugu icindir. Bilemedim bak simdi:))
      Sende seviliyorsun Hatice ablacigim:)) Kocaman optum

      Sil
  17. Kızzz bu çok güzel... 1930ların havası. Sende iyi taşıyorsun, hemşire. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla guzel oldu Safisim. Bacimkizin cenesinden tirsmasam el koyacagim ama?.... :)
      Beni biliyorsun hemsire, tarzim bu:))

      Sil
  18. Ne kadar beceriklisiniz maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Yapiyoruz amatorce birseyler iste:)

      Sil
  19. Vaaaaooowwwww😍😍😍

    YanıtlaSil
  20. wuhuuuuuuuuu...Ne kadar güzellll.... Maşallah...

    YanıtlaSil