25 Nisan 2015

Mikrop Mikroba dokunurmu? :)

Merhabalaarrr,

Aslinda sagligimla ilgili olan seyleri  paylasmiyorum. Ama bu cok enteresan oldu:)) Guleyimmi, aglayayimmi bilemedim.
Ha bu arada hastaliga sevinilmez ama gelecegimle ilgili ufkumu actigi icin de memnunum:)
Gelelim hastalik hikayeme:
Gecen hafta Carsamba gunu hafif bir sanci basladi. ( Kadinsal sorunlar iste:)
Persembe sabahi ev doktoruna gittik esimle. Muayene sonucu enfeksiyon dedi, antibiyotik ve agri kesici verdi. Pazartesi mutlaka beni haberdar edin dedi.
( Bu arada Dr.Sevda hanima bir yorumumda bunu derhal acile verin hastalardan basini kaldiramasin demistim. Cunku pazara gidip bir suru cicis kumaslar almisti:)
Bir diger yorumumdada antibiyotik icmekten nefret ediyorum demistim) Buyuk konusmusum, ilahi adalet iste:)))
Neyse efendim, Sabah, oglen,aksam olmak uzere antibiyotige basladim. Ama sanki onlari ictikce benim agrilar artti. Cuma aksami aglamaktan bitap dusmus, gozler kan canagina donmus vaziyette, esime tehditler savururken buldum kendimi:) Tabi garibim iste oldugu icin duymadi beni:)
Agrilarim artik dayanilmaz safhadaydi. Aksam isten geldiginde beni o halde gorunce hadi kalk hastaneye gidiyoruz dedi. Ama ne mumkun kimildamak. En ufak bir hareketimde sanki mutfakta butun bicaklar, dikisteki butun igneler vucuduma saplaniyor. Neyse cigliklar esliginde arabaya attim kendimi. Acilden giris yaptigimizda,  tekerlekli sandalyeye koymak icin, hastabakici beni arabadan cikarip, kucaginda sandalyeye koydugu anda, dudak kenarlarimin yirtildigini hissettim ki dusunun attigim cigligi!!!
Muayene esnasini hic anlatmiyorum bile. Cigliklar, hongurdemeler esliginde hafiften kendime geldigimde ameliyat odasinda sirtimdan ilk igne vurulmustu. Meger rahatlamam ignenin etkisiyleymis.:))
3cm'lik bir kist varmis ve o apseye cevirmis. 
Neyse buralarida geciyorum. Bir gece hastanede kalip eve geldik. Tabi yine dayadilar antibiyotigi burnumu burnuma!!!
5 gunluk antibiyotikten sonra  dun esim telefonla ariyor:
-Sisko nerdesin?
-Kumascidayim askim.:)))
-Hey allahim ne isin var senin disarda? Dinlenmen lazim.
-Kumaslar beni dinlendiriyor askimmm
-Hemen ev doktoruna git!!!
-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Neden? Sorun mu var?
-Hayir ama hemen git. Anlatacak sana.
-Peki. !!!!!
Kafamda deli sorular ve senaryolar.
Doktorun aciklamasi:
-Nasilsiniz madame Turk?
-Iyiyimmmm ( korkuyla karisik)
-Agriniz varmi?
-Hayirr
-Herhangi bir sorun?
-Hayirrr
-Eminmisiniz?
-Evetttt ( Noluyo allahaskina!!!)
-Muayene edebilirmiyim sizi?
-Olurrrrr.
Muayene sonucu: gayet guzel, cok guzel, ben cok memnunum.
Aaaaaa yeter artik neler oluyor? Banada anlatinda bende memnun olayim dedim. ( O mukemmel fransizcamla:))) Bu arada cok sinirlendigimde guzel fransizca konustugum daha once tecrube edildi esim tarafindan:)
Hastaneden aramislar. Vucuduma bir mikrop girmis. Nereden kaptigim belli degilmis, heryerden, herseyden olabilirmis. Milyonda bir gorulen bir mikropmus ve tedavisi yokmus. Acik yaralarda yada boyle iltihapli yerlerde konuslanan tehlikeli bir mikropmus. Antibiyotik fayda etmiyormus.
Bu sonuca ulasinca hemen ameliyat oldugum yeri, gece kaldigim odayi ve butun sedyeleri dezenfekte etmisler.!!!!!!!
 Beni ve esimi acil hastaneye cagirmislar. (Eneeeemmmm bizide dezenfekte edeceklermisssssss)
En sonuc:
Benim yara kapanmis. Mikrop oraya konuslanamadan antibiyotik yarayi kapatmis. Hijyene cok dikkat etmemiz gerektigini siki siki tembihleyerek yolladilar. Ha bu arada kendime cok dikkat etmemi, kesik, yara gibi durumlarda mikrop kaptirmamami, hemen tedavi ettirmemi, cunku mikrobun vucudumda oldugunu soylediler.
Bir TURK dunyaya bedeldirrrrr!!!!!!!
Bak o hain mikrobu bile dize getirdim.:))))
Korkun benden uleeeennnnn:)))
Ama ben hep derim ki zaten: mikrop mikroba birsey yapmaz diye:))

Hadi kalin saglicakla...

Musmutlu, mikropsuz, saglikli, bol neseli hafta sonunuz olsun...





58 yorum:

  1. çok geçmiş olsun daaa şimdi o mikrop size ne sıkıntıları verecekmiş tırstım vallla

    YanıtlaSil
  2. Tekrar çok çok geçmiş olsun.O mikrop muhtemelen MRSA olmalı.Büyük olasılıkla hastaneden kapmışsındır,çünkü genelde öyle olur.Bağışıklık sistemini güçlü tutmalısın,bol prorein,A-C-E vitaminleri ve bağışıklık sistemi takviyeleri almalısın.Bir sorun olduğunda bana da sorabilirsin,buradan bir şey yapamam ama en azından yönlendiririm seni.

    YanıtlaSil
  3. Allah iyiliğinizi versin; çok güldüm !Hastalığınıza değil tabii ki ama olayı yorumlayışınıza çok güldüm..Neyse bununla geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  4. Cok cok gecmis olsun Mevludecigim. Cok uzuldum. Bir an once acil sifalar diliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. çoook geçmiş olsun baya bi koşuşturma olmuş

    YanıtlaSil
  6. sebahat sayin: Tesekkur ederim deee, tirsmaya gerek yok acik yara olmadigi surece birsey yapmayacakmis:))

    YanıtlaSil
  7. Dikis Kiz: Tesekkur ederim Sevda'm. Hastane kabul etmiyor orada oldugunu, daha onceden varmis(bunu nasil anladilarsa artik)
    Esime soylemisler adini ama unutmus. Rapor sonuclari gelince bakarim. Tavsiyelerine uyacagim. Ilk buraya geldigimde kan almislardi. O zaman bagisiklik sistemimin cok guclu oldugunu, ozellikle hayvanlardan gecen hastaliklara karsi 3 koruyucu etkenim varmis. Bu nasil girdi kanima anlamadim. Pis mikroppp:))

    YanıtlaSil
  8. Rabia Betul: Allah gulmekten ayirmasin. Ilk duyunca bir kotu oluyorum ama, sonra dusunuyorum, hersey bizim icin. Ve hastaliklarda en onemli sey moral. Bunu dusunup amaaaaannnnn salla gitsin diyorum:) Tesekkurler...

    YanıtlaSil
  9. Ilknur Yagmur: Cok tesekkur ederim Ilknurcugum. Gecti gitti insallah.

    YanıtlaSil
  10. Ozlem Oner: Cok tesekkur ederim Ozlem'cigim, evet bayagi hareketli gunlerden sonra 1 hafta hicbirsey yapmadan yatmak ta iyi geldi. Temizlik derdi yok, yemek yapma derdi yok, ohhhhh misss:))

    YanıtlaSil
  11. Ahhaahhhaaaa yeniden çok güldüm deli mevlüden benim :)))) Kuzum dikkat et kendine gözünü seviyim yaaa ;)
    İyileş bir an önce ;)

    YanıtlaSil
  12. Çok geçmiş olsun. Umarı bir daha böyle can sıkıcı şeyler ile karşılaşmazsınız. Ciddi bir durum fakat yazım tarzınız o kadar eğlenceliydi ki , okurken tebessüm etmeden olmuyor:)

    YanıtlaSil
  13. Çok geçmişler olsun Mevlüde Hanımcım, Allah beterinden saklasın. Annem de bel fıtığı ameliyatı oldu ve orada kaptığı enfeksyon ve bu durumu mr lara rağmen anlamayan doktorlar topluluğu yüzünden kaç ayını sancılarla geçirdi. Sonunda sağolsun Ankara'da bir prof derdimize derman oldu. 45 gün yatarak hastanede damar yolu ve sonrasında katater açılarak ağır antibiyotik tedavisi gördü. Çıkışta da 45 gün daha ağızdan antibiyotik tedavisi aldı. Sonrasında depresyonu ve bununla ilgili olarak da egzaması depreşti. Hastane enfeksyonu kapmak çok kolay bir şey aslında ucuz atlatmışsın. Sakın sonrasında sağlık problemlerin gelişirse önemsememezlik yapma. Büyük geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  14. Oytunla Hayat: Ama Sebnem'im, bu kadar saglik sorunundan sonra gulmek bize yakisiyor bee:))
    Bakma boyle deli deli konustuguma valla azami ozen gosteriyorum. Ama bugun anladim ki agir'da kaldrimamam gerekiyormus:(
    Hersey bir tecrube iste:)
    Opuyorum en kocamanindan...

    YanıtlaSil
  15. Yasemin Avun: Cok tesekkur ederim. Ama hayat yeterince ciddi degilmi zaten? Evet durum ciddi ama ucuz atlatinca boyle dalgaya vurmak hosuma gidiyor.
    Hep gulelim, somurtmak bize yakismaz:)))

    YanıtlaSil
  16. Nurtenbegendi: Canim benim sizede cok gecmis olsun. Yazik yaa neler yasamis annen oyle. Valla sadece Turkiye degil saglik yonunden burasida oyle. Beni o durumda ambulansin arkasindan acil garajina girmeseydik almayacaklari iceri. Kendi ozel arabanla acile gidiyorsan bekleyebilirsin gibi bir algilari var burdakilerin:(
    Allahim ne ellerine dusursun, nede onlarsiz biraksin ne diyelim.
    Cok tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  17. Mevlüdeciğim canım benim,hastalığını anlatırken bile güldürüyorsun ya ,Allhım hep güldürsün seni :)) Geçtiğine sevindim,aman dikkat et kendine,çok çok dikiş planlarımız var çünkü,gelmiş geçmiş olsun canım :))

    YanıtlaSil
  18. Diktim Diktim Giydim: O hongurdemeler, acilar gecince anlatmasi bayagi eglenceli oluyor:))
    Aman bosver gulelim gitsin :)
    Aaaa oyle kolay kolay kurtulamazsiniz ki benden. Daha canta dikecegiz seninle Nuray'im ortmenimmmmmm.

    YanıtlaSil
  19. Hastaneye dava mava açarsın diye önceden varmış falan demiş olabilirler.Ancak eğer dediğim mikropsa onların da yapabileceği bir şey yok çünkü tüm dünyada başbelası bir mikroptur.İkincisi,Türkler'de zoonotik yani hayvansal hastalık antikorları genelde pozitif çıkar yani bağışıklık var çıkar çünkü biz sokaklarda hayvanlarla ,toprakla haşır neşir büyüdük.80 sonrası doğanlarda hele şehir çocuklarında artık pozitif çıkmaz.Çok çok geçmiş olsun yeniden.Yaza gel tarhana yapalım,bağışıklık sistemin iyice güçlensin canım benim.

    YanıtlaSil
  20. Benim güzel mikropcuguma gecmis olsun diliyorum, sakası bir yana ama dilerim böyle sıkıntılar yasatmasın allahım :)

    YanıtlaSil
  21. Emekliyim.com: Iste bu yaaa:)) Dimi ben guzel bir mikrobum, hemde zararsizim:))
    Cok tesekkur ederim. Insallah bunyemde rahat edememistir bir an once ceker gider benden:))

    YanıtlaSil
  22. Dikis Kiz: Raporlar geldiginde bakacagim ayni mikropmuymus diye. O daha beni tanimiyor sanirim. Deli deliye degnegini biraktirir derler:))
    Bagisiklik konusunda haklisin sanirim cunku doktor bayagi sasirmisti 3 etken birden nasil olur diye:))
    Sen taktin tarhanaya. Makarnada kesersek olur:))

    YanıtlaSil
  23. Mevlüde hanım çok geçmiş olsun! Başta çok korktum üzüldüm ama esprili yazınızı okumaya devam ettikçe biraz içim rahatladı... sizde bu yaşam sevinci oldukça hangi mikrop zarar verebilir ki? Sevgiler!... :)

    YanıtlaSil
  24. Siyah Dantel: Oncelikle tesekkur ederim. He hastaligin ilaci once moral'mis, ondan icin yani:))
    Bugun sana mesaj yollayacaktim nerelerdesin diye?
    Deri seritli etekten sonra kayboldun ortadan.
    Tekrar tesekkur ederim Seda'cigim. Sende ozletme kendini...

    YanıtlaSil
  25. Geçmiş olsun Mevlude hanim, mikrop almistir bence dersini bulaşmaz size bir daha.Dikkat edin kendinize. Bol bol kumaşçi gezin ki kendinizi daha iyi hissedin:)) i

    YanıtlaSil
  26. Ayyy çok geçmiş olsun dikkat edin kendinize hastalık geldimi çıkmıyor acil şifalar :)

    YanıtlaSil
  27. Hahahaha,ay tamam ya,makarna da keseriz

    YanıtlaSil
  28. Meri Bagatur: Cok tesekkur ederim Meri, insallah almistir da bana bulasilmayacagini ogrenmistir:))
    Bu arada bende seni merak ettim, mesaj yolladim, umarim bir sorun yoktur?

    YanıtlaSil
  29. Aycan Ulus: Cok tesekkur ederim Aycan Hanimcigim, gecti gitti, insallah donmez geri:)) Sevgilerimi yollurum en kocamanindan.

    YanıtlaSil
  30. Dikis Kiz: Bak mikrobum ya senide bezdirdim, kabul ettin sonunda makarna kesmeyi.:)
    Hicte kiyamazmisss banaaaa!!! :))))

    YanıtlaSil
  31. Çok çok geçmiş olsun. Eğlenceli anlatıyorsun ama baya ciddi bir durum yaşamışsın.boşver mikroplar senden uzak olsun. Semtine uğramasın. Allaha emanet ol.acil şifalar diliyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Fatma Basaran: Tesekkur ederim. Evet gectikten sonra eglenceli oldu anlatim:) Sen birde ameliyathanede ki muhabbeti duysan, boyle hastaya, boyle doktor, boyle muhabbet dersin:)

    YanıtlaSil
  33. Ne güzel kaleme almışsınız okurken eğlendim kusura bakmayın. Ama büyük geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  34. Cok gecmis olsun mevlude hanimcigim guldurdunuz beni aksam aksam

    YanıtlaSil
  35. Geçmiş olsun, ama bu neşenizden belli ki geçmiş gitmiş zaten :)

    YanıtlaSil
  36. Aa çok geçmiş olsun...O kist ağrısını bilirim....az bile anlatmışsın...Neyse ki zamanın da müdahale edilmiş. Birde o kistler patlayıp daha büyük işler açıyor.. Tekrar çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  37. Merhaba blogunuzu keşif etkinliğinde gördüm ve takipteyim :) Banada beklerim :)

    www.beautybugizzy.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  38. Hobimanik: Gulun tabi allah gulmekten ayirmasin bizi:)

    YanıtlaSil
  39. Begum Sen: Tesekkur ederim, ben hep sona geldigimizde olecegiz, bari yasadigimiz anlarda mutlu olalim diyorum. O yuzden hasliklari cok takmam:))

    YanıtlaSil
  40. Hobi Dunyam: Tesekkur ederim, bastada dedigim gibi haslikla ilgili seyleri paylasmiyorum ama mikrop olayi enteresandi o yuzden yazdim. Bak bu patlama isini hic duymamistim. Allah korumus beni o zaman. Cok tesekkur ederim. Opuyorum...

    YanıtlaSil
  41. Gizem Gurler: Hosgeldiniz. En kisa zamanda iadeyi ziyaret yapacagim.

    YanıtlaSil
  42. Hayy allahım, bir taraftan aaa, allah allah, cık cık cık, hayret birşey diyerek üzülürken bir taraftanda acı veren bir olayla bile dalga geçmene gülüyorum. Çok büyük geçmiş olsun ve allah seni ömür boyu güldürsün.

    YanıtlaSil
  43. Nilgun Aydin: Pardon atlamisim ben sizi :((
    Eglenin tabi caniimmm, yazarken bende eglendim:))
    Cok tesekkur ederim, sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
  44. büyük geçmiş olsun,
    hastalığı yendiğinize çok sevindim.inşaallah birdaha sıkıntı yaşamazsınız.
    yalnız nasıl anlatmışsınız öyle,sanki çok basit şeyler yaşamış gibi.ama galiba hayatta böyle olunmalı,tebrik ediyorum sizi.sevgiler

    YanıtlaSil
  45. hehe mikrop olmanın faydaları işte mikroplar sana zarar veremiyo heee :)

    YanıtlaSil
  46. deeptone: Aynen!!! :)) Kolluyoruz birbirimizi :)

    YanıtlaSil
  47. Cancağazım, ikizim, delim, blogdaşım...
    Nasıl o ldun canım benim. İyimisin, sonuçların ne alemde bir ses ver ;)

    YanıtlaSil
  48. Oytunla Hayat: Sebnem'im bana gore ben iyiyim:) Bugun kontrolum vardi, ayda bir tane antibiyotik verdi yine mikrobum icin:) Haziran'da yine kontrol!!! bir tane antibiyotik ne yapacaksa artik:)) Mikrobumla henuz tanismadik ama cok kanka olduk:)) Sende haberler ne alemde???

    YanıtlaSil
  49. Ahhh o körolasıca mikrop :)))
    Beni habersiz bırakma olurmu, merak etmiyim :)
    Bendede pek bi değişiklik yok. Patolojim için ek tetkik istediler, 9 eylüle gittik. Onun dışında iyiyim malum :)
    Öpüyorum seni güzellik

    YanıtlaSil
  50. çok büyük geçmiş olsun.
    daha öncede yorum yazmıştım fakat görünmüyor.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  51. Funda Caglayan: Fundaci'gim kusura bakma hayatim nasil olduysa 2-3 mesaj denetim'e takilmis atladigimdan: Cok tesekkur ederim, hep birlikte gulelim, hastaliklarda bizden hep uzak olsun insallah. Cok cok opuyorum.

    YanıtlaSil
  52. ONLARUYURKEN: Cok tesekkur ederim. Gecti gitti cok sukur.
    Ahh sormayin, o kadar agridan sonra yasanan o rahatlik var ya kelimelerle anlatilmaz:) Iste o zaman da sanki dunyada sizden daha mutlu insan yokmus gibi hissediyorsunuz. Buda acaip yasama sevinci veriyor:)) Tekrar tesekkurler...

    YanıtlaSil
  53. Oytunla Hayat: Iyiyim Sebnem'im, kontrolumde bir gunluk bir antibiyotik verdiler, bunye alisik degil ya bayagi sorun yasadim:))
    1 ay sonra tekrar konrolum var, ama simdilik hersey yolunda, sagol bitanem, koskocaman optum seni:)

    YanıtlaSil
  54. ONLARUYURKEN: Kusuruma bakmayin atlamisim ilk yorumunuzu. Tekrar cok tesekkur ederim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  55. Bakiim buralar örümceklenmiş mı dedim. Şu mikroplar gitmediyse, ben gelip döverim hemen, bi haber ver yeter..

    YanıtlaSil
  56. Handan: Orumceklendi valla:)) Ama mikrobum bende ayrilamiyorrrr, sevmis benii, hem biz kanka olduk ki onunla:)) 1 ay daha benimle:))
    Ama ayaklandim bugun yarim islerime el atmaya basladim. Donecegim insallah yakinda. Sevgilerimi yolluyorum onden:))

    YanıtlaSil
  57. gecmisss olsun şimdi nasılsınız??
    bu kadar büyük ağrıları, bu kadar komik anlatabildinizyaa :-D
    ALLAH acill şifa lar versin

    YanıtlaSil
  58. Sym Couture: Tesekkur ederim hayatim, ama agrilar gecince gercekten komik gorundu gozume yasadiklarim:))

    YanıtlaSil